بدون دیدگاه
سایر محصولات اپل, مک بوک

نقد و بررسی مک بوک پرو 2022 + ویژگی و امکانات

مک بوک پرو 2022
زمان مطالعه: 4 دقیقه

مک بوک پرو 2022 یکی از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌هایی است که شرکت اپل تا به امروز معرفی کرده است. این لپ تاپ اپل با وجود اندازه کوچکش، از نظر قدرت پردازشی یک غول واقعی است و می‌تواند سنگین‌ترین تسک‌ها را در کمترین زمان ممکن انجام دهد. اگر شما هم دوست دارید معرفی، بررسی نقاط قوت و ضعف مک بوک پرو 2022 اپل را بدانید حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مک بوک پرو 2022 | غول کوچک رام‌نشدنی

وقتی اخباری درباره استفاده اپل از تراشه‌های ساخت خودش در مک‌ها مطرح شد، بسیاری از مردم بدبین بودند و فکر نمی‌کردند اپل بتواند موفقیت خود در طراحی و ساخت چیپ‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند را تکرار کند. اما معرفی تراشه ام وان، باعث شد تمام جهان متوجه پتانسیل بالای تراشه‌های اپل شوند.

اپل در مک بوک پرو 2022، از تراشه تازه‌نفس و قدرتمند M2 استفاده کرده است. این تراشه هشت هسته‌ای، به موتور پردازش عصبی شانزده هسته‌ای مجهز شده و دارای معماری جدید پنج نانومتری است. پردازنده گرافیکی این تراشه هم که به صورت مجتمع روی تراشه سوار شده، ده هسته‌ای است و می‌تواند از پس سنگین‌ترین فعالیت‌های گرافیکی بربیاید. البته یادتان باشد معمولا لپ تاپ‌های اپل، گزینه اول گیمرهای حرفه‌ای محسوب نمی‌شوند.

مک بوک پرو 2022

رم این لپ تاپ هشت گیگابایت و حافظه داخلی‌اش ۲۵۶ گیگاباتی است. این حافظه از نوع اس اس دی است و بالاترین سرعت را ضمانت می‌کند. البته شما می‌توانید مک بوک پرو 2022 را با حافظه داخلی بالاتر هم تهیه کنید که البته طبیعتا با افزایش حافظه قیمت آن هم افزایش پیدا خواهد کرد.

طراحی مک بوک پرو M2

این مک بوک اپل، در زمینه طراحی مورد فوق‌العاده ندارد اما از همان طراحی دوست‌داشتنی و همیشگی محصولات اپل استفاده می‌کند. هر چند این لپ تاپ به شدت باریک به نظر می‌رسد اما از برخی از رقبایش که اندازه مشابهی دارند، کمی سنگین‌تر است. حاشیه‌های دور نمایشگر باریک‌تر هستند و به هیچ وجه برای کاربر آزار دهنده نیستند.

بهتر است بدانید این لپ تاپ قدرتمند، در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری روانه بازار می‌شود. همچنین وزن این مدل چیزی حدود ۱.۴ کیلوگرم است.

نمایشگر مک بوک پرو جدید M2

مک بوک پرو 2022 اپل به نمایشگری ۱۳.۳ اینچی مجهز شده است. این نمایشگر، دارای رزولوشن WQXGA ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ است. این رزولوشن به شما این امکان را می‌دهد تا محتوای مورد علاقه خود را با بالاترین کیفیت ممکن مشاهده کنید. صفحه نمایش رتینا مک بوک پرو ام 2 از نوع IPS LCD است اما در مقایسه با نمایشگرهای اولد، کیفیت کمتری ندارد. حداکثر روشنایی این نمایشگر هم به ۵۰۰ نیت می‌رسد.

مک بوک پرو m2

در کنار نمایشگر اصلی، یک تاچ بار هم در مک بوک پرو 2022 وجود دارد که می‌تواند جذابیت این لپ تاپ را بیشتر کند. البته اگر شما هم جزو کسانی هستید که به کلید‌های فانکشن در لپ تاپ عادت کرده‌اید، شاید مدتی برای عادت کردن به تاچ بار زمان نیاز داشته باشید.

پورت‌ها، اتصالات و دیگر ویژگی‌های MacBook Pro M2 2022

لپ تاپ مک بوک پرو M2 اپل تنها به دو پورت USB 4 از نوع تایپ سی مجهز شده است. شاید تعداد و تنوع پورت‌های این لپ تاپ ضعیف باشد اما با توجه به استاندارد تاندربولت ۳، حالا می‌توانید از پهنای باند فوق‌العاده ۴۰ گیگابیت در ثانیه بهره ببرید.

دیگر ویژگی مثبت این لپ تاپ اپل، پشتیبانی آن از وای فای ۶ و بلوتوث نسخه ۵.۰ است که می‌تواند سرعتی بالا را در اختیار کاربران قرار دهد.

بلندگوهای این لپ تاپ از نوع استریو است. همچنین مک بوک جدید اپل از قابلیت‌های صوتی مانند دالبی اتموس و Spatial Audio پشتیبانی می‌کند. اگر کیفیت ویدئوکال‌ها و کنفرانس‌ها برایتان مهم است، با وجود وبکم اچ (720p) این لپ تاپ، خیالتان از این بابت آسوده خواهد بود.

ترک‌پد این مک بوک از قابلیت فورس تاچ بهره می‌برد و می‌توانید برای امنیت بیشتر، از تاچ آیدی برای باز کردن لپ تاپ استفاده کنید.

عملکرد باتری مک بوک ام ۲ اپل فوق‌العاده است!

لپ تاپ کوچک اما قدرتمند اپل، در زمینه باتری هم عملکرد بسیار خوبی دارد. این محصول کوپرتینو نشین‌ها، به یک باتری ۶۷ واتی مجهز شده است. آن طور که در تست‌ها و بررسی‌های مختلف مشخص شده است، باتری این لپ تاپ می‌تواند تا ۱۸ ساعت و ۲۰ دقیقه دوام بیاورد که باعث می‌شود Macbook Pro 2022 در زمینه باتری، یکی از صدرنشینان باشد. خوب است بدانید زمان مورد نیاز برای شارژ کامل باتری این مدل، چیزی حدود ۸۵ دقیقه است.

 

نقاط قوت

  • عملکرد پردازشی فوق‌العاده
  • باتری قدرتمند
  • طراحی چشم‌نواز
  • سبک وزن بودن دستگاه
  • پشتیبانی طولانی‌مدت نرم‌افزاری

نقاط ضعف

  • نمایشگر نسبتا کوچک
  • پورت‌های محدود

قیمت مک بوک پرو 2022

این لپ تاپ اپل با قیمت 1299 دلاری‌اش جزو لپ‌تاپ‌های نسبتا گران بازار محسوب می‌شود. در زمان نگارش این مطلب، امکان خرید مک بوک پرو 2022 با قیمت حدودی چهل میلیون تومان وجود دارد.

جمع‌بندی نهایی

مک بوک پرو ام 2 اپل، یکی از سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های باکیفیتی است که می‌توانید در بازار پیدا کنید. اگر برای کارهایتان به نمایشگری بزرگ نیازی ندارید و در عین حال قدرت پردازشی و طراحی، حرف اول را برای شما می‌زند، خرید مک بوک پرو 2022 برایتان بهترین گزینه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.