بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل تا سال ۲۰۲۷ پولی نخواهد بود

تا عرضه هوش مصنوعی اپل بیش از ۱ ماه باقی مانده است و هنوز برنامه دقیقی در خصوص چگونگی عرضه و امکانات و ویژگی‌های آن نمی‌دانیم، اما به‌نظر می‌رسد این قابلیت مهم در به‌روزرسانی iOS 18.1 اولین حضور خود را روی دستگاه‌های اپل داشته باشد. با آنکه در حال حاضر روی نسخه‌های بتای عرضه شده تنها بخش محدودی از ویژگی‌های این هوش مصنوعی منتشر شده، اما ظاهراً اپل نمی‌خواهد تمامی قابلیت‌ها را به‌شکل یکجا در اختیار کاربران قرار دهد.

مارک گارمن (Mark Gurman) تحلیلگر معروف بلومبرگ در مصاحبه اعلام کرده است که هوش مصنوعی اپل احتمالاً به بخشی پولی تبدیل خواهد شد، اما این موضوع حداقل تا ۳ سال آینده رخ نمی‌دهد. او به این موضوع اشاره می‌کند که تا پیش از این برخی ویژگی‌ها مانند آیکلود با حجمی محدود در اختیار کاربران قرار گرفت، اما پس از مدتی و استقبال کاربران از این فضای ذخیره‌سازی، اپل تصمیم گرفت که اشتراک آیکلود پلاس را بفروشد.

این رویه برای مجموعه‌ای مانند اپل موضوع تازه‌ای نیست و می‌توان انتظار داشت که نسخه اولیه هوش مصنوعی با محدودیت‌های خاصی همراه باشد و نهایتاَ در سال‌های آتی امکان دسترسی به اکثر آن‌ها از طریق اشتراکی مانند Apple Intelligence+ یا چیزی شبیه آن در اختیار کاربران قرار گیرد.

از سوی دیگر اخبار و شایعاتی وجود داشت که نشان می‌داد اپل هنوز نتوانسته است بخش‌ها و ویژگی‌های دیگر هوش مصنوعی خود را وارد فاز عرضه کند و بر همین اساس انتشار توانمندی‌های این دستیار هوشمند و کاربردی به‌شکل مرحله به مرحله و در چند گام خواهد بود. در مجموعه مدت زیادی تا عرضه مدل‌‌های جدید آیفون و انتشار نسخه iOS 18 باقی نمانده است و در روزهای آتی با انتشار اخبار دقیق و موثق‌تر می‌توان اظهار نظر درست‌تری در خصوص برنامه‌های اپل برای هوش مصنوعی خود داشت.

نظر شما در این ارتباط چیست؟ آیا اپل بخشی از قابلیت‌های هوش مصنوعی را پولی خواهد کرد یا موضوع اشتراک تنها برای برخی قابلیت‌های پریمیوم و خاص آن خواهد بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.