بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

چرا اپل در رویداد جمع‌اوری سرمایه برای Open AI حضور نداشت؟

پس از ورود اپل به حوزه هوش مصنوعی و استفاده از قابلیت‌های مهم چت جی پی تی، بسیاری بر این باور بودند که این کمپانی بزرگ رقیب مایکروسافت خواهد شد و حتی این احتمال نیز داده شد که اپل بتوانید سهام بیشتری از هماتایان خود در اوپن ای آی خریداری کند. از سوی دیگر اخبار مختلف مبنی بر مذاکرات اپل با سازنده ChatGPT این ذهنیت را ایجاد کرده بود که اپل و این شرکت بزرگ در نهایت به یک توافق مهم دست پیدا خواهند کرد.

اما ظاهراً این اخبار و شایعات به نتیجه خاصی منتهی نشد و اپل به‌یکباره از مشارکت با شرکت Open AI کنار کشید. با آنکه این خبر چندان مورد تأیید قرار نگرفته بود، اما برگزاری رویداد جمع‌آوری سرمایه برای سازنده چت جی پی تی و غیبت بزرگ اپل نشان داد که این اخبار تا حدود زیادی درست هستند.

با آکه در این گردهمایی شرکت‌های مطرحی مانند Nvidia یا مایکروسافت حضور داشتند و حدود ۶.۶ میلیارد دلار در این زمینه جمع شد، اما اپل تمایلی برای سرمایه‌گذاری نشان نداد. اما این عدم تمایل از کجا نشأت می‌گیرد و چرا اپل نخواست تا در پروژه‌های آتی سم آلتمن و تیمش حضور داشته باشد؟

ظاهراً این عدم تمایل به موضوعات پشت‌پرده باز می‌گردد. بر اساس شایعات و اخبار تأیید نشده اپل در حال مذاکره با گروه دیگری از توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی است که بخش قابل توجهی از آن‌ها را سازندگان سابق اوپن ای آی و xAI که توسط ایلان ماسک پایه‌گذاری شده بود، تشکیل می‌دهد. بر همین اساس اپل احتمالاً به‌حای مشارکت با تیم فعلی اوپن ای آی به‌سراغ سازندگان قدیمی و اصلی آن می‌رود و مشارکت خود در هوش مصنوعی را با آن‌ها پیش خواهد برد.

باید دید این رویکرد خاص اپل در نهایت چه نتایجی را به‌دنبال خواهد داشت و آیا این سیاست می‌تواند اپل را از رقبایش متمایز کند یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.