بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

آسیب‌پذیری مایکروسافت و احتمال نفوذ هکرها به دستگاه‌های مک!

شاید برایتان عجیب باشد که چگونه وجود آسیب‌پذیری در مایکروسافت می‌تواند سیستم‌های مک را تحت تاثیر خود قرار دهد. متاسفانه ساعاتی پیش خبری منتشر شد که نشان می‌دهد برنامه آفیس به دلیل برخی ایرادات می‌تواند موجب نفوذ هکرها شود. از آنجا که این اپلیکیشن علاوه بر کاربران ویندوز توسط یوزرهای مک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین امکان ورود هکرها به سیستم‌های مک به‌راحتی ممکن خواهد شد.

شرکت سیسکو تالوس (Cisco Talos) که در زمینه موضوعات امنیتی و آسیب‌پذیری‌ سیستم‌های مختلف فعالیت می‌کند، ساعاتی پیش جزئیات موضوعی را با رسانه‌ها در میان گذاست که موجب شگفتی آن‌ها شد. نکته جالب توجه این است که مشکل موجود به فرد کتخاصم اجازه می‌دهد تا بدون اطلاع و رضایت کاربر دسترسی به میکروفون و دوربین دستگاه را در اختیار بگیرد.

این موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که می‌دانیم اپل از سیستمی با نام TCC به منظور تایید و مجوز دسترسی به بخ‌های مختلف بهره می‌برد که در صورت اجازه کاربر فعال‌سازی آن‌ها انجام می‌شود، اما این مشکل مخرب قادر است سیستم موجود دوی سیستم عامل‌های مک را دور بزند و بدون مجوز به بخش‌های مختلف دسترسی یپدا کند.

بر اساس گفته‌های این شرکت ظاهراٌ مشکل موجود در نسخه مک آفیس شدت و گستردگی بیشتری دارد و بیش از کاربران ویندوز، یپزرهای مک در معرض خطر هستند. با آنکه شرکت تالوس اعلام کرده که مایکروسافت را از موضوع مطلع ساخته است، اما این شرکت مشل را در دسته‌بندی مشکلاتی با ریسک پایین طبقه‌بندی کرده است و به نظر می‌رسد رسیدگی به چنین مشکلی را به آهستگی پیش می‌برد.

با توجه به اینکه تنها برنامه Note مشکلش برطرف شده است، اما مایکروسافت بازه زمانی دقیقی برای حل این باگ در سایر برنامه‌های آفیس را ارائه نکرده و مشخص نیست چه زمان این ایراد کاملاٌ برطرف خواهد شد. البته به گفته این شرکت اپل هم می‌تواند با ارایه یک به‌رزرسانی در سیستم TCC جلوی بروز این مشکل را بگیرد.

باید منتظر ماند و دید ان ماجرای مهم و باگ امنیتی در نهایت چه زمان حل و فصل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.