بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

به زودی ماشین های جدیدی از قابلیت Car Key اپل استفاده خواهند کرد

دیوایس‌ها و قابلیت‌های محصولات اپل تنها مختص به گوشی‌های هوشند یا محصولاتی مانند لپ‌تاپ نمی‌شود. این کمپانی در تلاش است که ویژگی‌های متعدد و جذابی را در اختیار کاربرانش قرار دهد تا ضمن سهولت در کارها، آن‌ها بتوانند مدیریت بیشتری روی موضوعات مختلف داشته باشند. تا پیش از این همه ما با قابلیت اپل پی و امکان پرداخت از طریق اپل واچ و آیفون آشنا شذه بودیم اما ویژگی که کمتر به آن پرداخته شده، Car Key است.

اگر در باره این قابلیت چیزی نمی‌دانید ایرادی ندارد چون مدت کوتاهی از معرفی آن گذشته و هنوز مانند سایر محصولات اپل میان کاربران سر و صدا نکرده است. در ویژگی کار پلی شما می‌توانید بدون داشتن کلید و تنها با استفاده از گوشی آیفون یا اپل واچ درب ماشین خود را باز یا بسته کنید.

علی‌رغم عمر ۲ ساله این ویژگی خاص و البته جالب کمپانی‌های محدودی از آن پشتیبانی می‌کردند. شرکت‌های BMW و BYD، RAM، هیوندای، کیا و لوتوس جزو اولین کمپانی‌هایی بودند که از این قابلیت روی ماشین‌های جدید خود استفاده کردند. اکنون خبرها حاکی از آن است که این ویژگی قرار است روی ماشین‌های بیشتری پیاده‌سازی شود.

شرکت‌های آئودی، پل استار و ولوو از جمله شرکت‌های ماشین‌سازی هستند که قرار است به زودی سیستم کار پلی را در محصولات آتی خود قرار دهند و بدین ترتیب تمامی صاحبان خودروهای جدید این کمپانی‌ها می‌توانند با استفاده از قابلیت NFC گوشی آیفون یا اپل واچ اقدام به باز یا قفل کردن ماشین خود بدون سوئیچ کنند. بر اساس برخی گزارش‌ها به‌نظر می‌رسد این شیوه برای باز یا بسته کردن درب‌های ماشین گزینه‌ای به مراتب امن‌تر از کلید باشد و می‌تواند به خصوص در زمان گم‌شدن کلیدها کارایی خود را بیشتر نشان دهد.

البته در این میان عده‌ای نیز بر این باورند که این ویژگی عملاٌ می‌تواند سرق ماشین‌ها را افزایش دهد چراکه اگر سارقی بتواند به گوشی یک فرد دسترسی پیدا کند، امکان دزدیدن ماشین کاربر برایش به‌مراتب آسان‌تر خواهد شد.

نظر شما درباره این ویژگی چیست؟ آیا چنین قابلیتی در کشورمان کاربردی است؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.