بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

اپل تیوی و معرفی قابلیتی جالب و جدید

یکی از مشکلات مهم اپل تیوی نداشتن مرورگرهایی مانند سافاری است. بدین معنا که کاربران این دیوایس نمی‌توانند به هیچ وب‌سایتی دسترسی داشته باشند و عملاً وبگردی در اپل تیوی ممکن نیست. البته به این نکته هم اشاره کنیم که این موضوع در نسخه‌های جیلبریک‌شده این دستگاه داستانی متفاوت دارد و کاربران با کرک کردن دستگاه می‌توانستند به این قابلیت به شکلی محدود دسترسی پیدا کنند.

با این حال این مورد همواره برای کاربران چالش بزرگی محسوب شده است و به عقیده بسیاری ار کارشناسان، اپل برای جلوگیری از نفوذ به این دستگاه و هک احتمالی آن چنین ویژگی را از اپل تیوی حذف کرده است. اکنون خبر رسیده که در نسخه جدید بتای tvOS 18 کاربران می‌توانند محتواهای متنی و توضیحات بیشتر در اپلیکیشن +Apple TV را از طریق مرورگر آیفون یا آیپد خود باز و مشاهده کنند. با توجه به اینکه بخشی از محتوای این اپ به طور اختصاصی برای اپل ویژن پرو در نظر گرفته شده است؛ اما ظاهراٌ برای دسترسی به توضیحات بیشتر در خصوص این دیوایس و قابلیت‌های متنوع آن به جای باز شدن مرورگر از طریق اپل تیوی لینک آن از طریق آیفون یا آیپد باز می‌شود.

با آنکه شاید این موضوع از نظر برخی قابلیت خاصی نباشد، اما این ویژگی که تا پیش از این در هیچ کدام نسخه از تیوی او اس وجود نداشته است و نشان می‌دهد که اپل احتمالاً دیر یا زود دسترسی به مرورگر را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. البته هنوز زمان افزودن این ویژگی مهم مشخص نیست، اما قدر مسلم در نسخه اولیه tvOS 18 شاهد این ویژگی نخواهیم بود.

با آنکه اکثر دستگاه‌های مشابه اپل تیوی امکان دسترسی به مرورگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، اما اپل از همان ابتدا تمایلی به افزودن این قابلیت نشان نداده و دلیل منطقی نیز برای این موضوع بیان نکرده است.

نظر شما درباره این ویژگی چیست؟ به نظر شما آیا اپل تغییر رویه‌ای در محدودیت‌های خود به‌خصوص در دستگاه‌هایی مانند اپل تیوی خواهد داشت؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.