بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

برای اجرای هوش مصنوعی اپل به چند گیگابایت حافظه نیاز است؟

ویژگی‌های متعدد و متنوع آیفون ۱۶ و iOS 18 به‌گونه‌ای کاربران را مشغول خود کرده است که بیشنر مطالب و موضوعات جدید حول این دو مورد می‌گردد. اما در این میان مورد انتظار‌ترین قابلیت آی او اس ۱۸ هنوز جایش در گوشی و تبلت‌های اپل خالی است و باید تا تکمیل مرحله‌به‌مرحله آن مدت زیادی صبر کنیم. بر اساس اعلام اپل در رویداد ۹ام س‍پتامبر قرار است هوش مصنوعی این کمپانی تا انتهای سال ۲۰۲۴ و به‌شکل کاملاٌ رایگان در اختیار کاربران قرار گیرد.

بر اساس اخبار ظاهراٌ این عرضه به‌شکل مرحله‌ای بوده است و احتمالاٌ باید تا نسخه‌های آی او اس ۱۸.۳ یا نسخه‌های بعدی منتظر تکمیل آن باشیم. همان‌طور که می‌دانید این ویژگی خاص و جذاب به‌طور کامل در اختیار دارندگان آیفون‌های ۱۶ و آیفون‌های ۱۵ پرو و پرومکس به همراه دیوایس‌هایی که از پردازنده M1 به بعد استفاده می‌کنند قرار خواهد گرفت. اما چیزی که تا به امرپز درباره آن نمی‌دانستیم میزان حافظه داخلی یا ظرفیت موجود برای اجرای این قابلیت‌هاست.

بر اساس داده‌های منتشرشده ظاهراٌ کاربران آی او اس ۱۸ باید حدود ۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اضافی برای اجرای روان و بدون مشکل هوش مصنوعی اپل در اختیار داشته باشند. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که بر اساس شپاهد و عرضه نسخه‌های بتا، قرار است با عرضه آی او اس ۱۸ شاهد اپلین موج از ویزگی‌های AI اپل باشیم و به همین دلیل لازم است کاربران فضای مورد نیاز را برای اجرا بدون نقص این ویژگی مهم را در نظر داشته باشند.

به‌نظر می‌رسد این میزان ظرفیت با ارائه قابلیت‌های جدیدتر افزایش خواهد یافت و قرار است حجم بیشتری از فضای آیفون و آیپد به این این موضوع اختصاص یابد. پس توصیه آی‌اپس به شما این است که تا پیش از عرضه هوش مصنوعی اپل فضای مورد نیاز را آماده کنید تا در هنگام اجرای این قابلیت دچار مشکل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.