بدون دیدگاه
آموزش

برای اجرای هوش مصنوعی اپل به چه چیزهایی نیاز داریم؟

با نزدیک‌شدن به زمان به‌روزرسانی iOS 18.1 بسیاری از کاربران در تب‌وتاب این هستند تا هر چه سریع‌تر به امکانات و قابلیت‌های متنوع هوش مصنوعی اپل دسترسی داشته باشند. با توجه به اینکه قرار است ویژگی‌های این قابلیت کاربردی به‌مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد، بد نیست درباره نیازها و حداقل‌هی لازم برای اجرای این قابلیت مواردی را بدانیم و دستگاه خود را آماده این فرایند کنیم. اگر شما هم دوست دارید درباره الزامات اجرای هوش مصنوعی اپل اطلاعاتی مفیدی کسب کنید، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله از آی‌اپس ما را همراهی کنید.

دستگاه‌های مورد پشتیبانی

یکی از مهم‌ترین موضوعات در خصوص اجرای هوش مصنوعی اپل، دستگاه‌هایی است که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. اپل با توجه نیاز خاص این ویژگی به منابع سخت‌افزاری و پردانده‌های مشخص لیستی از دستگاه‌های مورد پشتیبانی را منتشر کرده است که تنها این دیوایس‌ها امکان اجرای تمام و کمال هوش مصنوعی اپل را خواهند داشت. بر این اساس دستگاه‌های زیر می‌توانند اکثر قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل را اجرا کنند:

آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس به‌همراه تمامی مدل‌های آیفون ۱۶ به بعد

تمامی مدل‌های آیپد دارای پردازنده‌های M1 به بعد

انواع مدل‌های مختلف مک با پردازنده‌های M1 به بالا.

سیستم عامل‌های مورد نیاز

یکی دیگر از موضوعات مهم برای اجرای هوش مصنوعی اپل، سیستم عامل است. باید توجه داشت که اگر دستگاه‌های مورد نظر را در اختیار داشته باشید، اما از به‌روزرسانی سیستم عامل دستگاه‌های خود غافل بمانید، نمی‌توانید از هیچکدام از قابلیت‌های این AI استفاده کنید. با توجه به اعلام اپل نیاز نرم‌افزاری برای اجرای هوش مصنوعی اپل به‌شرح زیر است:

برای آیفون‌ها: داشتن حداقل iOS 18.1 به بالا

برای مدل‌های آیپد: داشتن حداقل iPadOS 18.1 به بالا

برای مدل‌های مختلف مک (مانند مک مینی، مک بوک و آی‌مک): داشتن حداقل سیستم عامل سکویا 15.1 به بالا

قرار گیری در Waitlist اپل

نکته جالب و البته عجیب اجرای هوش مصنوعی اپل این است که شما باید در لیست انتظار نیز قرار گیرید. به عبارت ساده تنها با به‌روزرسانی به آخرین نسخه آی او اس یا آیپد او اس نمی‌توانید از ویژگی‌های این قابلیت بهره ببرید. بر همین اساس کاربران باید با قرار گرفتن در Waitlist اپل در بخش تنظیمات گوشی، تبلت یا مک خود قدم بعدی را به منظور دریافت هوش مصنوعی اپل بردارند.

در صورتی که به آی او اس ۱۸.۱ به بالا دستگاه خود را به‌روزرسانی کردید، اکنون نوبت به Join شدن در لیست انتظار اپل می‌رسد. کافیس با مراجعه به تنظیمات گوشی یا آیپد و رفتن به بخش Apple Intelligence & Siri روی گزینه Join Waitlist ضربه بزنید تا در موعد مناسب دستگاه شما اجازه اجرای هوش مصنوعی اپل را دریافت کند.

قرار گیردی در Waitlist اپل به‌منظور اجرای هوش مصوعی اپل

در نظر داسته باشید با توجه به درخواست بالای کاربران این احتمال وجود دارد که فعال‌سازی هوش مصنوعی اپل با مقداری تأخیر انجام شود، اما نگران نباشید در نهایت این قابلیت در سترس شما قرار خواهد گرفت.

ظرفیت ذخیره‌سازی برای

علاوه بر موضوع پردازنده، فضای خالی و ظرفیت و فضای ذخیره‌سازی مناسب برای اجرای AI اپل اهمیت فراوانی دارد. بدین معنا که شما علاوه بر دارا بودن شرایط قبل باید حتماً فضای خالی روی دستگاه خود به منظور اجرای هر چه بهتر این قابلیت‌ها را داشته باشید. احتمالاً برخی از این ویژگی‌های نیاز به دانلود دارند و به‌همین علت باید فضای کافی در اختیار داشته باشید.

بر اساس داده‌هایی که اپل در اختیار کاربران و رسانه‌ها قرار داده است حدو ۴ گیگابایت فضا برای اجرای بهینه هوش مصنوعی اپل نیاز است. در صورتی که فضای تبلت یا گوشی شما پرشده است، توصیه می‌کنیم تا حد ممکن با حذف برنامه‌ وفایل‌های اضافی، فضای لازم را برای اجرای هوش مصنوعی اپل فراهم کنید.

تغییر زبان و اپل آیدی

یکی دیگر از موضوعات مهم برای اجرای هوش مصنوعی اپل این است که زبان دستگاه و منطقه (کشور) اپل آیدی شما باید در ایالات متحده آمریکا باشد. در حال حاضر اپل فعلا در نظر درد این قابلیت جدید را تنها در اختیار کاربران این منطقه قرار دهد. به همین منظور اگر از اپل آیدی و زبانی به جز US English استفاده می‌کنید، آن را تغییر دهید تا بتوانید مقدمات و الزامات اولیه اجرای هوش مصنوعی اپل را برآورده کنید.

تغییر موقعیت جغرافیایی

یکی دیگر از موضوعات مهم بحث منطقه جغرافیایی است. کاربران برای اجرای این هوش مصنوعی باید توجه داشته باشند که در حال حاضر امکان استفاده از آن در مناطقی مانند اتحادیه اروپا و چین وجود ندارد و باید تا زمانی نامعلوم در انتظار این ویژگی بمانند. مشخص نیست آیا این امکان وجود دارد که کاربران با تغییردهنده‌های آی پی از محدودیت را دور بزنند یا خیر، اما اپل با توجه به پیشینه‌ای که با این دو منطقه بر سر محدودیت و قوانین آن‌ها دارد، بعید است اجازه دسترسی به هوش مصنوعی خود را به آسانی بدهد و احتمالاً نسخه عرضه‌شده در ین نواحی دستخوش تغییراتی خواهد شد.

سخن پایانی

در این مقاله دیدیم که برخلاف تصور بسیاری از کاربران تنها به به‌روزرسانی به آی او اس 18.1 موجب دسترسی و اجرای هوش مصنوعی اپل نمی‌شود و در ین مسیر الزامات مختلفی مانند دستگاه‌های مورد پشتیبانی، موقعیت جغرافیایی و سایر موارد دیگر نیز وجود دارد. با این حال باید منتظر ماند و دید اپل با آپدیت‌های بعدی چه رویکردی و برنامه‌ای در خصوص ارائه این قابلیت کاربردی به کاربران خواهد داشت و این ویژگی مهم تا چه اندازه مورد توجه قرار می‌گیرد.

نظر شما درباره هوش مصنوعی اپل چیست؟ این این ویژگی می‌واند به موفقیت هرچه بیشتر اپل کمک کند یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.