بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

آیفون ۱۶ و مشکل باتری در iOS 18

آیفون ۱۶ و آی او اس ۱۸ دو مورد از محصولاتی بودند که طرفداران اپل برای عرضه آن‌ها روزشماری می‌کردند. سرانجام نزدیک به یک ماه پیش این سیستم عامل و گوشی هوشمند در دسترس کاربران قرار گرفت. آیفون ۱۶ با توجه به ویژگی‌های جذاب، سخت‌افزار قدرتمند و از همه مهم‌تر پشتیبانی از هوش مصنوعی اپل و آی او اس ۱۸ به دلیل برخی تغییرات در ظاهر و ساختار و دسترسی‌های متنوع توانستند نگاه‌ها را به سوی خود جلب کنند.

با این حال به نظر می‌رسد، اپل آنچنان که باید نسبت به موضوع آی او اس و سازگاری آن با آیفون‌های جدید و قدیمی توجه لازم را نداشته است! احتمالا می‌پرسید چرا؟ دلیل آن مشکلاتی است که این OS برای دارندگان آیفون ۱۶ به‌وجود آورده و عملاً آن‌ها را دچار دردسرهای ریز و درشت کرده است.

بر همین اساس، گزارشاتی از سوی کاربران در حال مخابره است که نشان می‌دهد افراد متعددی که آیفون ۱۶ معمولی و پرو و پرو مکس در اختیار دارند به شکل ناگهانی و به‌سرعت باتری گوشی آن‌ها خالی می‌شود! البته اگر فکر می‌کنید که این مشکل تنها مختص کاربران آیفون ۱۶ است باید بگوییم که این نقدهای منفی شامل افراد دیگری که از مدل‌های قدیمی آیفون هم استفاده می‌کنند، شده است.

اولین موج نارضایتی کاربران از وضعیت باتری در این سیستم عامل با عرضه آی او اس ۱۸ آغاز شد و هنوز هم در وب‌سایت‌های مطرح حوزه اپل شاهد کامنت‌های منفی کاربران هستیم. این موضوع حتی با وجود عرضه نسخه iOS 18.0.1 که بر اساس گفته‌های اپل بسیاری از مشکلات اولیه این سیستم عامل را حل و فصل می‌کرد هنوز هم پابرجاست و معلوم نیست که این اتفاق آزاردهنده به چه دلیل رخ می‌دهد. این در حالی است که بر اساس گفته‌ها آی او اس ۱۸ قرار بود سیستم عامل بهینه‌تری نسبت به مدل‌های پیشین باشد و کاربران بتوانند از گوشی‌های خود مدت زمان بیشتری استفاده کنند.

اگر خاطرتان باشد، در خبرها داشتیم که این سیستم عامل حدود ۱ ساعت به عمر مفید گوشی‌های اپل افزوده است، اما این گزارشات متعدد و نارضایتی عمیق کاربران از مشکلات باتری نشان می‌دهد که اپل حداقل در این نسخه از سیستم عامل نتوانسته به هدفش که افزایش طول عمر باتری آیفون بوده است، برسد.

آیا شما هم تجربه‌ای مشابه داشتید؟ پس از به‌روزرسانی iOS 18 باتری آیفون شما دیرتر خالی می‌شود یا زودتر؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.