بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

نارضایتی مدیران سامسونگ از کپی‌برداری‌ روی اپل

رقابت میان اپل و سامسونگ از سال‌ها پیش در جریان بوده است و به همین علت کشمکش‌های گاه وبی‌گاه میان این دو کمپانی بزرگ موضوع چندان عجیبی نیست. هر چند وقت یکبار هر دو شرکت یکدیگر را متهم می‌کنند که محصولات دیگری ایده و اصالتش از جانب آن‌هاست و در حقیقت یکی از روی دیگری کپی‌برداری کرده است. چنین موضوعات و مناقشاتی میان طرفداران و حتی مدیران این دو کمپانی آمریکایی و کره‌ای نیز همچنان ادامه دارد. اکنون خبر می‌رسد که آتش این موضوع با آخرین کنفرانس سامسونگ و معرفی محصولات جدید بار دیگر شعله‌ور شده و نارضایتی و انتقاد شدید مدیران سامسونگ را در پی داشته است.

با توجه به معرفی محصولاتی مانند گلکسی بادز ۳ و گلکسی واچ اولترا، تقلید و کپی‌برداری سامسونگ از محصولات اپل به وضوح دیده می‌شود. همین اتفاق موجب ناراحتی کاربران شده است و در واکنش به این نارضایتی هم مدیران رده‌بالای سامسونگ با لحنی عصبانی مسئولان بخش موبایل را مورد انتقاد و تنبیه قرار داده‌اند.

لی جه یونگ (Lee Jae-yong) که ریاست هئیت مدیره سامسونگ را بر عهده‌ دارد در اطلاعیه‌ای درون سازمانی نسبت به اتفاقات پیش آمده ابراز نارضایتی کرده‌ و حتی به نقل از منابع آگاه اقداماتی را بر علیه برخی پرسنل بخش موبایل این مجموعه که با نام سامسونگ MX شناخته می‌شود، انجام داده است.

این موضوع بحث‌برانگیز زمانی مطرح شد که پس از کنفرانس سامسونگ بسیاری از کاربران و کارشناسان باور داشتند برخی محصولات معرفی شده در این رویداد کپی کاملی از محصولات اپل است و سامسونگ حتی زحمت تغییر خاصی در نام و ظاهر آن‌ها را به خود نداده است.

واکنش شدید مدیران سامسونگ نشان می‌دهد این کمپانی کره‌ای به هیچ عنوان نمی‌خواهد مانند برخی شرکت‌های چینی در ذهن کاربران به عنوان مجموعه‌ای متقلب و کپی‌کار تلقی شود و بر همین اساس اعتماد کاربران را از دست بدهد. با این حال گزارشات نشان می‌دهد حتی اعضای هئیت مدیره سامسونگ نیز از اتفاقات روی داده ناخشنود هستند و برای آن‌ها چنین رفتار غیرحرفه‌ای به‌هیچ عنوان قابل قبول نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.