بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

مخالفت سازنده Procreate به استفاده از هوش مصنوعی

چند ماهی است که موضوع AI به ترند اصلی و اول وب‌سایت‌ها تبدیل شده است. با ورود چت جی پی تی به بازار و دگرگون کردن برخی معیارها، شرکت‌های بزرگ به این فکر افتادند که تا جای ممکن از این ویژگی خاص و متفاوت استفاده کنند و با ادغام آن در محصولات خود شرایط متفاوتی را برای کاربرانشان رقم بزنند. در نگاه اول وجود یک دستیار هوشمند و البته توانا چیزی نیزی که بتوان به آسانی از آن گذشت، اما آیا تمامی برنامه‌ها به حضور آن نیاز دارد؟ پاسخ سازنده اپ معروف Procreate به این موضوع یک نه بزرگ است!

آقای جیمز کودا (James Cuda) مدیر عامل پرو کرییت در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که خلاقیت ساختنی است نه تولید‌شدنی. در حقیقت این توییت در واکنش به نظر برخی کاربران در ارتباط با عدم استفاده اپلیکیشن Procreate از هوش مصنوعی در ساختار خود و اظهارات وب‌سایت این برنامه بوده است. سایت رسمی این اپلیکیشن چند روز پیش در متنی هایلایت‌شده به این موضوع اشاره کرده بود که خبری از هوش مصنوعی مولد (No generative AI) در این اپ نخواهد بود. در این ادامه این متن آمده است که طراحی و هنر ساخته‌شده شما متعلق به خودتان است و ما به حفظ حریم خصوصی کاربران می‌بالیم. این رویکرد در حقیقت در راستای ارزش گذاشتن به خلاقیت هنرمندان اتخاذ شده است و سازندگان این برنامه موبایلی اعتقاد دارند که وجود این ابزار تنها موجب از میان رفتن خلاقیت‌ها می‌شود و هنر باید خلق و ساخته شود، نه آنکه توسط یک برنامه یا زبان ماشینی بدون هیچگونه روح و جذابیتی تولید شود.

شاید عجیب به‌نظر برسد که یکی از مطرح‌ترین اپ‌های استور اپل با رویکردی متفاوت به موضوع هوش مصنوعی نگاه کرده و تصمیم گرفته است تا به جای استفاده از خلاقیت‌های ماشینی تمرکز بیشتر بر ذهن خلاق هنرمندان داشته باشد. در مجموعه این حرکت جمیز کودا و تیمش نشان داد که می‌توان برخلاف جریان هم شنا کرد، حتی اگر این موضوع چندان به مذاق کاربران و طرفداران خوش نیاید.

باید دید این موضوع تا چه اندازه طرفدار پیدا می‌کند، آیا سایر شرکت‌ها و سازندگان اپلیکیشن هم به جمع توسعه‌دهندگان Procreate می‌پیوندند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.