بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

ارسال پیام‌های ماهواره‌ای با آیفون و نجات جان انسان‌ها!

اپل همواره یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه قابلیت‌ها و امکانات جدید در گوشی‌های موبایل بوده است. برخی از امکانات جدید آیفون که از طریق آی او اس ۱۸ در اختیار کاربران قرار گرفته است بسیار مهم و تاثیرگذار بوده است به طوری که برخی از آن‌ها توانسته در همین مدت کوتاه جان بسیاری را نجات دهد.

قابلیت جدید اپل در گوشی‌های جدید آیفون تپانست جان چندین نفر را در طوفان هلنا نجات دهد. اگر به خاطر داشته باشید اپل در رونمایی از ای او اس ۱۸ به قابلیتی اشاره کرد که کاربران بدون نیاز به آنکه دسترسی به سرویس‌های مخابراتی داشته باشند می‌توانند با اتصال به ماهواره پیام‌هاییی را از این طریق ارسال و دریافت کنند. البته این ویژگی در کشورهای معدودی فعال شد اما همین موضوع توانست به شکل چشمگیری به نجات افرار کمک کند.

بر اساس توئیت‌های مختلفی که در شبکه اجتماعی ایکس زده شده است کاربرانی که در منطقه اشویل (Asheville NC) دچار طوفان شذه بودند و سیستم مخاربراتی در دسترسی نبود توانستند از طریق تماس و پیام ماهواره علاوه بر ارتباط با عزیزان خود از نیروهای امدادی نیز کمک بگیرند.

نکته جالب توجه اینجاست که برخی از این افراد اظهار کرده بودند حتی سیستم‌های قدرتمند مخابراتی منطقه علی‌رغم همه قابلیت‌ها در این شرایط قطع شده بودند و تنها افرادی که گوشی‌های خود را به آی او اس ۱۸ به‌روزرسانی کرده بودند توانستند با ارسال پیام‌های ماهواره‌ای به دیگران از حال و احوال خود خبر دهند.

این اولین باری نیست که محصولات خاص و متفاوت اپل توانسته جان افراد را نجات دهد پیش‌تر نیز شاهد اخباری مبنی بر نجات جان افراد از طریق هومپاد و اپل واچ جان بسیاری را از مرگ حتمی نجات داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.