بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

آیفون‌های سری ۱۶ و پشتیبانی از فست شارژ

قابلیت فست‌ شارژ یکی از موضوعات مهم این روزهای گوشی‌های هوشمند است. اکثر کاربران علاقه‌ دارند تا در مدت زمان کوتاه دیوایس‌های خود را شارژ کنند. بر خلاف گذشته که شارژ کامل یک تلفن همراه چند ساعت به‌طول می‌انجامید، امروزه با پیشرفت فناوری این مدت زمان به چندین دقیقه رسیده است. علی‌رغم وجود این فناوری مهم و کاربردی برخی شرکت‌ها مانند اپل چندان همسو با سایر کمپانی‌ها پسش نرفته‌اند و روند سیستم شارژ گوشی‌های خود را آرام آرام تغییر داده‌اند.

اکنون خبر می‌رسد که آیفون‌های سری ۱۶ همگی از سیستم فست شارژ ۴۵ وات  بهره می‌برند؛ بدین ترتیب کاربران می‌توانند با اتصال آیفون خود به سرعت آن را شارژ و استفاده کنند. با آنکه این موضوع به‌سرعت در شبکه‌های اجتماعی میان کاربران دست به دست شد، اما خبرهای دیگر حاکی از آن بود که میزان سرعت شارژ گوشی‌های جدید تنها ۳۹ وات است و نه ۴۵ وات. با اینکه این خبر موجب موجی از ناراحتی و واکنش‌های منفی میان کاربران شد، اما باز هم یک پیشرفت بزرگ و تغییر محسوس در رویکرد اپل محسوب می‌شود.

با توجه به تغییرات شکل گرفته این میزان حدود ۵۰ درصد بیشتر از سرعت شارژ در آیفون‌های سری ۱۵ بوده است. بسیاری از کاربران انتظار دارند که اپل در مسیر شرکت‌های بزرگ تولید کننده گوشی مانند هواوی یا شیائومی را در زمینه سرعت شارژ گوشی در پیش بگیرد و تلاش کند تا محصولاتی متفاوت تولید کند. با این حال اپل دلیل عدم تبعیت از چنین رویکردی را به شکل غیرمستقیم آسیب‌رساندن به بارتیر، کاهش عمر دستگاه و بروز مشکلات احتمالی عنوان می‌کند.

اکنون با تغییر در سیستم سرعت شارژ گوشی‌های آیفون باید دید اپل چه برنامه‌ای برای محصولاتی آتی خود مانند آیپد یا مک بوک خواهد داشت. آیا آن‌ها هم دستخوش تغییراتی در سرعت شارژ خواهند شد یا خیر؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.