بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

افزایش بی‌سابقه سرعت پردازنده آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس

شایعات و موضوعات مختلفی در خصوص آیفون ۱۶ منتشر شده و با آنکه تنها چند ساعت دیگر تا رونمایی از این خانواده جدید اپل باقی مانده است، شاهد شایعات دیگری هستیم. یکی از این موضوعات که دقایقی پیش منتشر شده اشاره به تعداد هسته‌های پردازنده آیفون ۱۶ و ۱۶ پرومکس و سرعت آن‌ها دارد.

بر همین اساس پردازنده احتمالی آیفون ۱۶ معمولی و نسخه پلاس A18 یا A18 Bionic نامیده می‌شود و دارای پردازنده گرافیکی ۵ هسته‌ای خواهد بود. از سوی دیگر مدل‌های قدرتمندتر پردازنده‌ای با نام A18 Pro خواهد بود با شش هسته و فرکانس ۴ گیگاهرتز.

این تغییر در حالی رخ می‌دهد که فرکانس آیفون‌های ۱۵ پرو و پرومکس در حدود ۳.۷ گیگاهرتز بود و ابن تغییر می‌تواند به معنا سریع‌تر شدن و افزایش سرعت محاسباتی در این گوشی‌ها باشد. البته این‌ها نام‌ها و ویژگی‌های احتمالی است که تا بدین جا درباره آن‌ها می‌دانیم.

با توجه به نیاز پردازشی بالای هوش مصنوعی اپل، وجود پردازنده‌هایی با توان محاسباتی بالا موضوعی حتمی است،اما اینکه این بخش از سخت‌افزار آیفون چه نام داشته باشد و اپل چه محدوده‌ای را برای آن در نظر گرفته است سوالی است که نهایتا تا ساعاتی دیگر به جواب آن خواهیم رسید.

شما فکر می‌کنید اپل چه برنامه‌ها و تغییرات سخت‌افزاری برای آیفون سری ۱۶ در نظر گرفته است؟ آیا شاهد یک جهش قابل ملاحظه میان آیفون ۱۵ و ۱۶ خواهیم بود یا اینکه این موضوعات صرفاٌ تبلیغاتی ترغیب‌کننده برای خرید مدل‌های جدید است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.