بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

گوشی‌های پرچمدار اپل در هند تولید می‌شوند

رقابت و مناقشات میان ایالات متحده آمریکا و کشور چین موضوع جدیدی نیست، اما به نظر می‌رسد این شکاف و جدال به مرحله تازه‌ای رسیده است. تا پیش از این اکثر محصولات اپل در کشور چین تولید و عرضه می‌شدند، اما پس از وضع قوانین جدید در آمریکا و اعمال برخی تحریم‌ها علیه کشور چین این روند دستخوش تغییرات شده است. بر اساس اخبار جدید ظاهراً برخی از محصولات مهم و حساس کوپرتینویی‌ها قرار است در کشور دیگری تولید شود.

ساعاتی پیش تصویری از برچسب جعبه گوشی آیفون ۱۶ پرو به بیرون درز کرده است که نشان می‌دهد این محصول برخلاف گذشته در کشور هند اسمبل یا مونتاژ شده است. این اولین باری است که شاهد حضور نام هند روی پک‌ها و محصولات اپل هستیم و ظاهراً این اقدام هم در راستای عدم وابستگی به شرکت‌های چینی برای تولید محصولات آمریکایی است.

با نگاهی به گذشته و بررسی مسائل پیشین متوجه می‌شویم که اپل بنا به دلایلی مختلفی دست به این افدام زده است. یکی از این موارد موضوع مالیات است. در حقیقت برای کاهش هزینه‌های مالیاتی و موضوعات متعدد دیگر این کمپانی آمریکایی در تلاش است تا خطوط تولید محصولاتش را به کشورهای دیگر انتقال دهد. در این بین نام ویتنام و برزیل هم به‌چشم می‌خورد و اپل در این مناطق هم کارخانجاتی را برای اسمبل کردن محصولات خود برپا کرده است.

در هر حال به نظر می‌رسد پس از سال‌ها شاهد عرضه مدل‌های آیفون پرو و پرو مکس ساخت کشور هند باشیم؛ موضوعی که تا پیش از این رقیب دیرینه اپل یعنی سامسونگ آن را انجام داده بود و خط تولید برخی از گوشی‌ و تبلت‌های خود را علاوه بر چین به ویتنام  و هند نیز گسترش داده بود.

نظر شما در خصوص این رویکرد اپل چیست؟ آیا محصولات مونتاژی در هند یا سایر کشورها به جز چین بر کیفیت آن‌ها نیز می‌افزاید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.