بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

استفاده از Face ID برای قفل‌کردن اپ‌ها در iOS 18

با آنکه تنها چند ساعت تا آغاز مراسم WWDC 2024 و معرفی جدیدترین سیستم عامل iOS باقی مانده است با این حال در همین مدت کوتاه باز هم شاهد اخبار و شایعات جدید از این محصول معرفی نشده اپل هستیم. در تازه‌ترین موضوع منتشرشده توسط رسانه‌های مختلف ظاهراً اپل قرار است، امکان قفل کردن اپلیکیشن‌ها با Face ID را در اختیار کاربران قرار دهد.

شاید تصور کنید که این موضوع چندان اهمیتی ندارد و پیش‌تر نیز این قابلیت وجود داشته است. در واقع اپل پیش‌تر تنها در تعداد محدودی از برنامه‌ها امکان و اجازه قفل‌کردن صفحه و اپلیکیشن را با فیس آیدی در اختیار کاربران قرار می‌داد، اما نکته مهم و جالب توجه خبر جدید این است که ویژگی معرفی‌شده تازه ظاهراً برای طیف گسترده ای از اپ‌ها فراهم شده است و کاربران با انتخاب خود می‌توانند این ویژگی‌ را در برنامه‌های گوناگونی فعال یا غیرفعال کنند.

البته در اطلاعات موجود در این شایعه مشخص نیست که آیا برنامه‌های تولیدشده توسط اپل به به این ویژگی مجهز خواهند شد یا کاربران می‌توانند در سایر برنامه‌های دیگر نیز این ویژگی امنیتی را فعال کنند. در مجموعه تنها چند ساعت دیگر باید منتظر بمانیم تا ببینیم که ماجرای پشت پرده این خبرهای مختلف چیست و کدام یک از آن‌ها به واقعیت می‌پیوندد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.