بدون دیدگاه
IOS

بررسی چهارمین بتای iOS 18 و زمان احتمالی عرضه نسخه نهایی

چهارمین بتای iOS 18 چند روزی است که منتشر شده و کاربران مشغول بررسی جوانب مختلف آن هستند. البته کمی پس از انتشار این نسخه یک آپدیت کوچک دیگر نیز برای حل برخی از مشکلات این نسخه منتشر شد که تغییر چندانی به‌همراه نداشت.. با این حال هنوز برخی از کاربران درباره تغییرات در این نسخه چیز چندانی نمی‌دانند. شاید یکی از اصلی‌ترین اشکالات نسخه‌های بتا این باشد که اپل به‌شکل مشخص در خصوص قابلیت‌های افزوده‌شده صحبت نمی‌کند و کاربران باید خود بررسی کنند که چه موارد اضافه شده است. بر اساس بررسی‌های انجام‌گرفته ظاهراً چهارمین بتای iOS 18 تغییرات متمایز‌کننده‌ای مانند نسخه‌های پیشین ندارد و در عین حال هنوز هم خبری از هوش مصنوعی اپل نیست.

با این حال بد نیست نگاهی به برخی از تغییرات شکل‌گرفته در این نسخه داشته باشیم و ببینیم که اپل چه مواردی را در این به‌روزرسانی در نظر گرفته است. در عین حال به این موضوع هم می‌پردازیم که احتمالاً نسخه نهایی iOS 18 در چه بازه زمانی منتشر خواهد شد. پس از شما دعوت می‌کنیم این مطلب از آی‌اپس را تا انتها مطالعه کنید.

افزوده‌ شدن والپیپرهای جدید به بخش CarPlay

یکی از بخش‌هایی که در چهارمین بتای iOS 18 دستخوش تغییر شده، CarPlay است. ظاهراً اپل چند تصویر پس‌زمینه جدید در حالت‌های Dark Mode و Light Mode به آن اضافه کرده که جلوه و زیبایی بیشتر به منوها و بخش‌های آن داده است، البته ظاهراً این تغییر تنها اتفاق مهم در بخش کار پلی است.

تغییرات در Setting

مورد بعدی، تغییرات در بخش تنظیمات یا Setting است. تا پیش از این کاربران برای دسترسی به بخش iCloud می‌بایست در آیفون یا آیپد به سراغ اکانت خود در تنظیمات می‌رفتند، اما ظاهراً با عرضه چهارمین بتای iOS 18 این موضوع دستخوش تغییر شده و آیکلود خود به تنهایی یک Tab مجزا پیدا کرده است که دسترسی به آن را ساده‌تر می‌کند.

پوشه‌های مخفی

یکی دیگر از موارد اضافه‌شده در چهارمین بتای iOS 18 نمایش بخشی با نام Hidden Folders یا پوشه‌های مخفی است که به کاربران اجازه می‌دهد در لیست اپلیکیشن‌های و در بخش App Library به پوشه‌های مخفی‌شده خود دسترسی پیدا کنند. در حقیقت اپل یک باز طراحی ویژه در این بخش انجام داده است تا کاربران بتوانند دسترسی ساده‌تری به این بخش داشته باشند.

بهبود عملکرد در تغییر رنگ آیکون‌ها

یکی از ویژگی‌های مهم آی او اس ۱۸ این است که همراه با رنگ پس زمینه، آیکون‌ها نیز در دو حالت دارک مود و لایت مود تغییر می‌کنند. با آنکه این ویژگی در نسخه قبلی به‌شکل کامل در اختیار کاربران قرار گرفت، اما باگ‌ها و مشکلاتی وجود داشت که این تغییرات را با مشکل مواجه کرده بود. ظاهراً در چهارمین بتای iOS 18 این مشکل بر طرف شده است و رنگ آیکون‌ها در هماهنگی کامل و به‌شکلی خودکار با تغییر رنگ صفحات و والپیپرها تغییر می‌کند.

تغییر در ظاهر آیکون سهام

یکی دیگر از تغییرات کوچک در چهارمین بتای iOS 18، آیکون Stocks یا سهام بوده که از نظر ظاهری بازطراحی شده است. اپل علاوه بر افزودن ویژگی‌های جدید در جدیدترین سیستم عامل خود تلاش کرده است که تا جای ممکن ظاهر و طراحی برخی از آیکون‌های قدیمی را دگرگون کند و رنگ‌وبویی جدید به آن‌ها ببخشد.

تغییرات در iPhone Mirroring

شاید این مورد را بتوان تغییری ترکیبی در چهارمین بتای iOS 18 و مک او اس Sequoia دانست. قابلیت آیفون میرورینگ که استقبال فراوانی از آن شده بود چندی پیش و در به‌روز رسانی قبلی در اختیار کاربران قرار گرفت، اما برخی ایرادات از جمله عدم امکان تغییر سایز پنجره برنامه در مک او اس موجب دلخوری کاربران شد. اکنون اپل با عرضه نسخه جدید بتای تلاش کرده است که این مشکل را با افزودن قابلیت تغییر ابعاد پنجره آیفون میرورینگ در مک او اس بر طرف کند و کاربران بتوانند مدیریت بیشتری بر فضای کاری و دستکتاپ خود داشته باشند.

تغییرات در منوی AssistiveTouch

یکی دیگر از تغییرات مهم در چهارمین بتای iOS 18 افزوده شدن گزینه‌های Apple Watch Mirroring و Type to Siri است. اپل تلاش کرده است با قراردادن برخی از گزینه‌های کاربردی و مهم به منوی AssistiveTouch دسترسی کاربران را ساده‌تر کند و اکثر قابلیت‌های مهم را در یک پکیج واحد در اختیار آن‌ها قرار دهد.

Camera Control

یکی از بخش‌های افزوده‌شده در چهارمین بتای iOS 18 تبی با نام Control Menu است. این بخش در نگاه اول شاید کمی عجیب و نامفهوم به‌نظر برسد، اما باید بگوییم با فعال‌کردن این گزینه اپلیکیشن کمرا قابلیت‌ها و امکاناتی را که در آخرین استفاده از دوربین به‌کار گرفته شده است را به خاطر می سپارد و آن‌ها را دفعه بعدی در اختیارتان قرار می‌دهد. به عبارت ساده هر تنظیماتی که برای آخرین‌بار از آن‌ها استفاده کرده‌اید دفعه بعدی نیز فعال خواهد بود و نیازی به گذشت و گذار و انجام تنظیمات مجدد برای این کار نیست.

کنترل منو دوربین یک دسترسی ساده و سریع به تمامی تنظیماتی است که قبلاً آن‌ها را فراخوانی کرده بودید!

زمان عرضه نسخه نهایی iOS 18

با عرضه چهارمین بتای iOS 18 یک قدم دیگر به انتشار نسخه نهایی این سیستم عامل انقلابی نزدیک‌تر شده‌ایم. با آنکه بر اساس سوابق تاریخی و مرور گذشته هنوز فاصله زیادی تا عرضه نسخه نهایی آی او اس ۱۸ داریم، اما به نظر می‌رسد، اپل نیمه دوم ماه سپتامبر را برای هم برای معرفی آیفون ۱۶ و هم برای عرضه iOS 18 در نظر گرفته است. اگرچه هنوز به طور دقیق روز و ساعت عرضه مشخص نیست، اما اگر اپل تغییری در روال مرسوم خود نداده باشد باید در حوالی ۱۸ تا ۲۳ام ماه سپتامبر ۲۰۲۴ شاهد عرضه نسخه نهایی آی او اس ۱۸ باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.