بدون دیدگاه
IOS, اخبار و رویدادها

نسخه سوم بتای iOS 18 برای توسعه‌دهندگان منتشر شد؛ موشکافی ویژگی‌های جدید

دانلود آخرین نسخه بتا ios 18

هنوز مدت زمان زیادی از انتشار نسخه دوم بتای آی او اس 18 برای توسعه‌دهندگان نمی‌گذرد که اپل ساعاتی پیش سومین نسخه Beta از این سیستم عامل جنجالی را منتشر کرد. اگرچه این موضوعی اندکی کاربران را غافل‌گیر کرد، اما به نظر می‌رسد اپل در تکمیل ویژگی‌های نسخه قبلی این ورژن را عرضه کرده است و در آن شاهد برخی از ویژگی‌های مهم آی او اس هستیم.

برای آنکه ببینم اپل چه قابلیت‌هایی را در نسخه سوم بتای iOS 18 قرار داده است, از شما دعوت می‌کنیم خواندن این مطلب از آی‌اپس را از دست ندهید.

امکان فعال‌سازی Dark Mode برای آیکون‌ها

یکی از ویژگی‌های خاص که اپل در رویداد WWDC 2024 مانور زیادی روی آن داد، بحث تغییر رنگ آیکون‌ها در حالت دارک مود بود. این قابلیت در نسخه‌های قبلی بتا تنها برای اپلیکیشن‌های بومی و پیش‌فرض اپل قابل فعال‌سازی بود، اما به نظر می‌رسد در نسخه سوم شما می‌توانید شاهد تغییر رنگ آیکون سایر برنامه‌ها مانند یوتوب، فیسبوک، تلگرام، استکز و موارد دیگر باشید.

با فعال‌سازی حالت Dark Mode علاوه بر تغییر رنگ محیط برنامه‌ها، والپیپرها، رنگ و ظاهر آیکون‌‌های نیز دستخوش تغییر می‌شود. البته توجه داشته باشید، به شکل پیش‌فرض رنگ اصلی و کلی برنامه‌ها تغییر نخواهد کرد و تنها پس‌زمینه سفید یا روشن آن‌ها عوض می‌شود.

تغییراتی در اپلیکیشن Photos در نسخه سوم بتای iOS 18

یکی دیگر از برنامه‌هایی که در نسخه سوم بتای iOS 18 تغییراتی داشته، اپلیکیشن فوتوز است. اگر به خاطر داشته باشید، اپل با معرفی سیستم عامل جدید خود اعلام کرد که برخی برنامه‌ها مانند Photos به‌کلی بازطراحی شده است و امکانات متنوع و جذابی قرار است به آن افزوده شود. ظاهراً در به‌روزرسانی جدید، قابلیت انتخاب یا Select کردن چندین عکس به برنامه افزوده شده است.

شاید در نگاه اول چنین موضوعی چندان اهمیت نداشته باشد، اما با افزوده شدن دکمه سلکت، دیگری نیازی به کشیدن انگشت روی صفحه (Swipe) و انتخاب دسته‌ای تصاویر نیست. وجود این قابلیت از آنجا اهمیت دارد که اگر چند عکس مختلف با فواصل زمانی متفاوت را بخواهید انتخاب کنید، این دکمه می‌تواند کار شما را تا حد زیادی آسان کند.

Emoji و ‌Memoji همگی در یک قاب!

کاربرانی که از برنامه مسیج استفاده می‌کنند، می‌دانند که سوئیچ و انتخاب میان ایموجی‌ها، مموجی‌ها و افزودن آن‌ها به متن گاهی اوقات می‌تواند به‌شدت دردسرساز و آزاردهنده باشد. ظاهراً این موضوع از نظر اپل دور نمانده و در آپدیت جدید iOS 18 کاربران می‌توانند بدون چالش خاصی همگی ایموجی و مموجی‌ها را در قالب یک رابط کاربری واحد مشاهده کنند.

بنابراین اگر از کاربران علاقه‌مند به استفاده از استیکرها و شکلک‌های گوناگون در اپلیکیشن Message هستید، دیگر جای نگرانی نیست، همه آن‌ها در یک قاب برای شما در دسترس هستند.

والپیپرهای جذاب در نسخه سوم بتای iOS 18

در میان گزینه‌های جدید، اپل بخش Wallpaperهای آی او اس 18 را هم به‌روزرسانی کرده است. در این قسمت علاوه بر گزینه‌های پیشین کاربران می‌توانند به تعدادی از والپیپرهای رسمی iOS 18 دسترسی پیدا کنند. البته این تصاویر پس‌زمینه جذاب داینامیک یا متحرک هستند و بر اساس تغییر ساعات شبانه‌روز رنگ و ظاهر آن‌ها تغییراتی خواهد داشت.

رابط کاربری جدید برای چرا‌غ‌ قوه در نسخه سوم بتای iOS 18

یکی از ویژگی‌های جذاب و افزوده‌شده در نسخه سوم بتای iOS 18 رابط کاربری جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از آن میزان نور فلش LED یا همان چراغ‌ قوه آیفون را تغییر دهند. به‌طور کلی نور چراغ‌ قوه در حالت پیش‌فرض و از طریق رابط کاربری اصلی آیفون قابل تغییر نیست؛ به همین علت برخی برنامه‌های جانبی این امکان را به کاربر می‌دهند تا تغییراتی در این زمینه ایجاد کنند.

ظاهراً اپل با افزودن این ویژگی توانسته است نیاز کاربران به برنامه‌های جانبی را برطرف کند و اجازه دهد، افراد بدون محدودیت و برای شرایط مختلف از نور چراغ گوشی استفاده کنند.

بهبود در شخصی‌سازی کنترل سنتر

شخص‌سازی کنترل سنتر یکی از موضوعاتی است که برای کاربران آیفون اهمیت فراوانی پیدا کرده و خبر خوش این است کاربران می‌توانند در نسخه سوم بتای iOS 18 بخش Control Center گوشی آیفون خود را به‌شیوه بهتر و مطلوب‌تری سفارشی‌سازی کنند. در عین حال یک تصویر گیف مانند هم به تنظیمات کنترل سنتر افزوده شده است که به کاربران نحوه شخصی‌سازی این بخش را آموزش می‌دهد.

ارسال پیام زمان‌بندی‌شده در Message

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در برنامه مسیج که در نسخه جدید بتای iOS 18 در اختیار کاربران قرار گرفته است، امکان ارسال پیام‌های زمان‌بندی‌شده در اپلیکیشن مسیج است. تلگرام یکی از اولین پیام‌رسان‌هایی بود که به کاربران اجازه داد تا پیام‌های خود را زمان‌بندی و بر اساس تایم دلخواه به مخاطبان ارسال کنند. این ویژگی مهم در زمان معرفی آی او اس 18 برای اپلیکیشن مسیج نیز معرفی شد، اما تا عرضه نسخه سوم بتای iOS 18 افراد نمی‌توانستند از این قابلیت استفاده کنند.

افزوده‌ شدن قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل؛ شاید در نسخه‌های بعدی!

یکی از پارامترهای مهمی که کاربران به‌شدت منتظر عرضه آن در بتاهای iOS 18 هستند، هوش مصنوعی اپل است. براساس برخی از داده‌های منتشر‌شده و بررسی کدهای نسخه سوم بتای iOS 18، ظاهراً اپل قرار است برخی از قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی خود را در آینده در اختیار کاربران قرار دهد. بدین معنا که کاربران می‌توانند به‌زودی از قابلیت‌هایی مانند Genmoji، ابزارهای نوشتار، ابزارهای مرتبط با ویرایش تصاویر و موارد دیگر استفاده کنند.

اگرچه مشخص نیست که این قابلیت‌ها در کدام نسخه و چگونه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، اما احتمالاً بخشی از آن‌ها در نسخه‌های بعدی بتای آی او اس 18 منتشر خواهند شد.

سخن پایانی

اپل با عرضه نسخه سوم بتای iOS 18 در تلاش است که ویژگی‌های جدید سیستم عامل خود را به‌سرعت در اختیار توسعه‌دهندگان و کاربران قرار دهد تا ضمن آزمون و خطا و مشخص‌شدن باگ‌ها و ایرادات احتمالی، بتواند بازخورد کارشناسان را در خصوص کیفیت و گستردگی قابلیت‌های iOS 18 دریافت کند. ما در این مقاله به بخشی از امکانات افزوده‌شده پرداختیم و دیدیم که هنوز هم تعدادی از ویژگی‌های معرفی‌شده این سیستم عامل در دسترس کاربران قرار داده نشده است و باید برای دریافت آن‌ها همچنان منتظر ماند.

اگر شما هم تمایل دارید تا پیش از عرضه نسخه نهایی آی او اس 18 بتوانید برخی از قابلیت‌های این سیستم عامل جذاب را روی گوشی‌های آیفون خود امتحان کنید، می‌توانید با استفاده از آموزش کامل نصب بتای iOS 18 این کار را تنها در چند مرحله ساده انجام دهید.

نظر شما درباره این آپدیت چیست؟ ایا تا بدین جای کار از کیفیت و قابلیت‌های آی او اس 18 راضی بودید یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.