بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

ماجرای عرضه iOS 18.0.1 و iPadOS 18.0.1 چه بود؟

پس از مدت‌ها انتظار سرانجام نسخه ‌آی او اس ۱۸ روانه بازار شد و علاقه‌مندان و دارندگان محصولات اپل توانستند تغییرات متعدد و بزرگی را تجربه کنند. با توجه به اینکه اپل در رویداد ۶ام سپتامبر صحبت از عرضه هوش مصنوعی این کمپانی در به‌روزرسانی‌های بعدی داده بود، اما برخلاف انتظار روز گذشته آپدیت 18.0.1 این به‌روز رسانی بدون حضور AI اپل عرضه شد.

اما ماجرا چه بود و چرا چنین به‌روزرسانی عرضه شد؟ آیا برنامه اپل تغییر کرده است؟

ظاهراً این آپدیت زودهنگام و خارج از برنامه به‌دلایل مختلفی انجام شده است. یکی از مهم‌ترین آن‌ها اتفاقاتی است که برای آیفون ۱۶ و آیپدهای مجهز به تراشه M4 رخ داد. این دیوایس‌ها پس از عرضه و به‌روزرسانی آی او اس ۱۸ دچار مشکلاتی مانند از کار افتادن تاچ یا خاموش شدن، شده بودند و به همین دلیل اپل با عرضه این آپدیت کوچک تلاش کرد تا مشکلات مختلف در این زمینه را حل و فصل کند.

از سوی دیگر برخی مسائل امنیتی در ارتباط با دسترسی میکروفن و اپلیکیشن Password اپل را محبور کرد تا تغییرات اندکی را در ساختار این برنامه‌ها لحاظ کند تا دستگاه‌های جدید از نفوذ هکرها و مشکلات مختلف در امان بمانند.

پیش از این نیز اعلام شده بود که وجود چند باگ نرم‌افزاری در اپلیکیشن مسیج و داینامیک آیلند در آیفون‌های ۱۶ اپل را مجبور کرده تا پیش از عرضه آی او اس ۱۸.۱ نسخه‌ای کم حجم‌تر و بدون هوش مصنوعی را عرضه و در اختیار کاربران قرار دهد.

به نظر می‌رسد، آپدیت بعدی که احتمالاً نسخه مورد انتظار آی او اس ۱۸.۱ باشد در فاصله زمانی ۱۵ تا ۳۰ اکتبر سال جاری عرضه شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.