بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

قابلیت‌های جدید آی مسیج در iOS 18

آی مسیج یکی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض و مهم اپل است که به بخش جدایی‌ناپذیر از دستگاه‌های آیفون و آیپد تبدیل شده است. اپل با این برنامه بومی تلاش می‌کند تا جایگاه این پیام‌رسان خاص را در میان رقبایش حفظ کند. اکنون و در آستانه رونمایی از نسخه جدید iOS 18 به نظر می‌رسد، اپل باردیگر می‌خواهد با افزودن قابلیت‌های جدید و جذاب، آی مسیج را یک قدم دیگر به جلو ببرد و خود را همتراز با رقبا معرفی کند.

بر اساس داده‌های افشاشده، به نظر می‌رسد اپلیکیشن آی مسیج به زودی از ۲ ویژگی مهم برخوردار خواهد شد. مورد اول امکان ری اکشن یا واکنش به پیام‌های دریافتی است و دیگری قابلیت‌زمان‌بندی ارسال پیام به دوستان و کاربران دیگر است. پیام‌رسان تلگرام یکی از اولین پلتفرم‌هایی بود که به کاربران اجازه داد تا به پیام‌های دریافتی با ارسال یک ایموجی مخصوص واکنش نشان دهند. با آنکه پیش‌تر این قابلیت در مسنجر اینستاگرام وجود داشت، اما تلگرام طیف متنوعی از ایموجی‌ها را برای ارائه بازخورد به پیام‌ها در اختیار کاربران قرار داد.

اکنون اپل هم می‌خواهد در پیام‌رسان آی مسیج از چنین رویکردی استفاده کند و به کاربران اجازه دهد تا به چت‌های دریافتی واکنش‌های مشخصی بدهند. علاوه بر این مورد قرار است آی مسیج به کاربرانش امکان ارسال پیام‌ها به شکل زمان‌بندی‌شده را هم بدهد. بدین ترتیب دارندگان آیفون یا آیپد می‌توانند با تعیین زمان مورد نظر، پیام خود را برای دوستان یا کاربران دیگر در ساعتی مشخص و به‌شکلی خودکار ارسال کنند. البته فراموش نکنیم که این قابلیت هم پیش‌تر توسط تلگرام در اختیار عموم قرار گرفته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.