یکی از جذابیتهای محصولاتی مانند آیفون و آیپد تنوع بینظیر در اپلیکیشنهای آنها است. برنامههای گوناگون در زمینه ادیت تصاویر، موسیقی، فیلم، برنامهنویسی، بازهای گوناگون و بسیاری موارد دیگر موجب شده تا اپل یکی از بزرگترین پلتفرمها از نظر تعداد اپلیکیشن باشد. با این حال همه این برنامهها رایگان نیستند و گاهی اوقات کاربران مجبور هستند تا قیمت قابلتوجهی را برای استفاده از آنها بپردازند. این موضوع بهخصوص برای کاربران ایرانی که شرایط متفاوتتری از نظر دسترسی و امکان خرید محصولات نرمافزاری اپل دارند، رنگ و بویی متفاوتتر دارد. بر همین اساس وجود استور معتبری مانند آیاپس، راهکاری است که کاربران اکوسیستم اپل میتوانند با تکیه بر آن علاوه بر استفاده از اپلیکیشنهای پولی با کمترین هزینه، امکان عرضه و استفاده از برنامههای ایرانی را هم داشته باشند.
با این حال استفاده از چنین امکان ویژه و بینظیری گاهی اوقات با چالشهایی نیز مواجه بوده و یکی از آنها منقضی شدن اکانتهای آیاپس و ایجاد اختلال در فرایندهای کاری کاربران این مجموعه است. اما ماجرا چیست و راهحل آن چگونه است؟ اگر شما هم کاربر استور بزرگ آیاپس هستید و میخخواهید در خصوص این مشکل بیشتر بدانید و با روشهای حل آن آشنا شوید، از شما دعوت میکنیم تا انتها همراه ما باشید.
منقضی شدن اکانتهای آیاپس
از آنجا که اکثر محصولات و اشتراکهای موجود روی هر پلتفرمی محدودیتهای زمانی و برخی چالشهای ریز و درشت را بههمراه دارد، اشتراکهای ادهاک اپل نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بحث ریووک شدن که قبلاً به آن پرداختیم یا منقضی شدن اکانتهای آیاپس کاربران به دلیل پایان یافتن دوره اشتراک ادهاک از جمله موضوعاتی است که احتمالاً برخی کاربران با آن مواجه خواهند شد. نکته مهم این است که این موضوعات بههیچ عنوان جای نگرانی ندارد چرا که تمامی آنها بهسرعت قابل رفع هستند و تیم پشتیبانی آیاپس در تمامی مراحل و تا زمان رسیدن شما به نتیجه مطلوب در کنار شما خواهد بود.
نحوه اطلاع از منقضی شدن اکانتهای آیاپس
اصلیترین پرسش کاربران این است که از کجا متوجه شویم اکانت ما منقضی شده است؟ ما اکانتی را تازه خریداری کردهایم، مگر امکان انقضای آن وجود دارد و در نهایت چه باید کنیم؟
در پاسخ به این پرسشها باید بگوییم که اشتراکهای ادهاک اپل که پیشتر به آنها اشاره کردیم، دارای محدودیت زمانی یک ساله هستند. بر همین اساس این امکان وجود دارد که زمانی که شما اشتراکی را از استور آیاپس تهیه کردهاید، با روزهای پایانی اکانت اختصاص داده شده به شما همزمان شده باشد.
اما چطور متوجه شویم که اکانت ما منقضی شده است؟ بهشکل کلی این مشکل با ارورهای خاصی همراه نیست ولی اگر در زمان اجرای یک اپلیکیشن با پیام اخطار و ارور No Longer Available مواجه شدید یا در زمان دانلود و نصب پیامی مبنی بر Unable to install دریافت کردهاید، در سریعترین زمان و پیش از هر اقدامی با تیم پشتیبانی آیاپس تماس گرفته تا مشکل شما به سرعت حل شود.
اکانت آیاپس من منقضی شده است، چه باید کنم؟
این پرسشی است که ممکن است برای شما مطرح شود، اما در صورتی که در تماس با تیم پشتیبانی مشخص شد که اکانت شما منقضی شده است، فقط کافی است مراحل زیر را انجام دهید:
- قدم اول و مهم تماس با تیم پشتیبانی و بررسی علت عدم اجرای اپلیکیشنها است. تیم پشتیبانی با بررسی مشکل شما، وضعیت را اعلام خواهد کرد و در نهایت این تیم از شما میخواهد که برنامههایی که تا به حال نصب کردهاید را پاک کنید.
- برای پاک کردن برنامهها وارد بخش تنظیمات (Setting) آیفون یا آیپد خود شوید.
- وارد بخش General شده و گزینه iPhone Storage یا iPad Storage را انتخاب کنید.
- گزینه Delete App را انتخاب کرده و تمامی برنامههایی که از استور آیاپس دانلود کردهاید را پاک کنید.
- سه روز کاری منتظر باشید تا دستگاه شما مجدد در سیستم اپل ثبت شود. این پروسه در تماس با تیم پشتیبانی برای شما انجام خواهد شد و نیازی به فرایند خاصی نیست.
با توجه به اینکه اختصاص یافتن اکانتهای جدید به کاربران مانند دریافت اشتراکهای جدید سه روز کاری زمان میبرد؛ بنابراین شما میتوانید به محض فعالسازی مجدد دستگاه خود برنامهها را از استور آیاپس دانلود کرده و با انتخاب گزینه Install، برنامههای قبلی خود را که بار دیگر نصب کنید.
نکات مهمی درباره منقضی شدن اکانتهای آیاپس
لطفاً پیش از هر کاری در صورت مشاهده مشکل در اجرای برنامهها، موارد زیر را انجام دهید:
- با تیم پشتیببانی آیاپس که از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب فعال هستند تماس بگیرید و با ارائه شماره تماس خود مشکل را جویا شوید.
- در صورتی که مشخص شد اکانت شما منقضی شده است به هیچ عنوان از استورهای دیگر اشتراک تهیه نکنید؛ چراکه احتمال اختلال و اجرا نشدن برنامهها وجود دارد.
- تمامی اکانتهای فعال آیاپس گارانتی تمدید و تعویض در صورت بروز مشکلات فنی را دارند و در صورت منقضی شدن اکانتهای آیاپس شما، بدون هیچ هزینهای اشتراک جدید فعال شده و زمان از دست رفته شما تا هنگام فعالسازی مجدد اکانت برایتان لحاظ خواهد شد.
- حتماً برنامههای قبلی خود را پاک کنید و پس از فعالسازی مجدد اکانت، مجدد آنها را نصب کنید.
- توجه داشته باشید، اختصاص دادن اکانتهای جدید و فعالسازی دستگاه شما روی اکانتهای ادهاک تازه سه روز کاری زمانبر بوده و باید تا اتمام این زمان منتظر بمانید.
- در صورتی که اشتراک فعال شما پایان یافته است میتوانید با کد تخفیف WCH140307 بار دیگر اکانت خود را با تخفیف ۲۰ درصدی شارژ کنید.