بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

HomePod جان یک خانواده را نجات داد!

هوم پاد جان یک خانواده را نجات داد

حدود ۱۰ روز پیش آتش‌نشانی کلرادو اسپرینگ (Colorado Springs) پیامی را از خانواده‌ای دریافت می‌کند که نشان می‌دهد منزل آن‌ها دچار آتش‌سوزی شده است و برای خاموش کردن شعله‌ها نیاز به کمک دارند. بر اساس اطلاعاتی که این سازمان منتشر کرده است، ظاهراً صاحب‌خانه در ساعات ابتدایی صبح با یک هشدار درباره وقوع آتش‌سوزی از خواب بیدار شده و متوجه آتش گرفتن بخشی از خانه شده‌ است.

اما این موضوع زمانی جالب می‌شود که این هشدار آتش‌سوزی از طریق دستگاه HomePod اپل به آیفون و اپل واچ صاحب‌خانه ارسال شده است. این اتفاقی زمانی عجیب‌تر می‌شود که متوجه می‌شویم، هوم پاد هیچ سنسوری برای تشخیص حرارت ندارد، پس چگونه چنین چیزی رخ داده است؟

دستگاه‌های هوم پاد توانایی دقیقی در تشخیص اصوات و صداهای پیرامون دارند و کاربران می‌توانند با فعال‌کردن قابلیت تجزیه و تحلیل صداهای پیرامون از این دستگاه‌ بخواهند تا به آ‌ن‌ها در هشدارهای گوناگون بدهد. به عبارت ساده‌تر این دستگاه با شنیدین صدای سوختن اشیا و تحلیل آن متوجه شده است که موضوع مربوط به یک آتش‌سوزی است و به همین علت هشدار آغاز حریق را به صاحب‌خانه داده است.

اما دلیل آتش‌سوزی چه بود؟ ماجرا زمانی آغاز شد که سگ صاحب‌خانه به‌شکل تصادفی به‌دلیل بالا رفتن از اجاق گاز، شیر آن را باز می‌کند و به‌دلیل وجود جعبه‌های گوناگون روی شعله‌ها و فعال‌شدن جرقه‌زن اجاق، وسایل آتش می‌گیرند. خوشبختانه شدت این حادثه زیاد نبوده است و صاحب‌خانه توانسته بود پیش از اینکه مأموران آتش‌نشانی برسند، حریق را خاموش کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.