بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

نسل Z هنوز هم اپل و آیفون را دوست دارند، اما !

نسل‌های مختلفی از محصولات اپل استفاده کرده‌اند و هنوز هم ساخته‌های این کمپانی آمریکایی برای مردم جذابیت بالایی دارد. پس از گذشت سال‌ها کاربران قدیمی دیوایس‌های اپل اکنون در جایگاه پدرها و مادرها قرار گرفته‌اند که تربیت‌کننده نسلی با نام Z هستند. احتمالاً شما هم زیاد درباره این اصطلاح شنیده‌اید. نسل زد در حقیقت جوانانی هستند که از همه نظر با نسل‌های قبلی خود متفاوتند و چهارچوب‌های اخلاقی و رفتاری مختص به‌خود را دارند. البته همان‌طور که این نسل از جهات گوناگون با نسل‌های پیشین متفاوت هستند، سلیقه‌های آن‌ها هم دچار دگرگونی شده است؛ البته به جز یک مورد!

به‌نظر می‌رسد، این نسل همچنان رابطه خوبی با شرکت اپل و محصولات آن به‌خصوص آیفون دارد. به‌عبارت بهتر این نسل خاص که سلیقه‌های عجیب و غریبی هم دارد در کمال ناباوری هنوز هم مانند پدران و مادران خود از دیوایس‌های اپل استقبال می‌کنند و آن‌ها را جزو اقلام کاربردی می‌دانند. البته در این بین هوش مصنوعی اپل ظاهراً موردی است که این نسل چندان روی خوشی به آن نشان نداده است و تمایلی به تهیه آیفون‌هایی با این ویژگی ندارد.

بر اساس یک نظرسنجی که از ۵۷۵ کارآموز جوان در کمپ تابستانی مورگان استنلی (Morgan Stanley) گرفته شده است، حدود ۹۳ درصد از آن‌ها آیفون در اختیار داشتند، اما تنها ۴ درصد از این افراد وقتی صحبت از خرید آیفون با ویژگی هوش مصنوعی شد آن را دلیل قانع‌کننده‌ای برای خرید مدل‌های جدید تلقی کرده‌اند. در حقیقت اکثریت این جوانان موضوع هوش مصنوعی را عامل چندان جذاب و خاصی برای تشویق ان‌ها به خرید آیفون نمی‌دانند.

با آنکه در نگاه اول شاید این موضوع موجب کاهش فروش آیفون ۱۶ و محصولات آتی اپل شود، اما برخی از تحلیلگران بر این باورند که این موضوع الزاماً به ضرر اپل نیست و نباید انتظار داشت که مؤلفه هوش مصنوعی به‌سرعت کاربران را به سمت و سوی خود جذب کند. دن آیوز (Dan Ives) مدیر عامل و تحلیلگر مؤسسه Wedbush Securities عقیده دارد که این رویکرد اپل یک چرخه طلایی است و پتانسیل بالایی دارد، در عین حال این کمپانی بزرگ در چنین مسیری الزاماً نیازی به جلب نظر نسل Z نخواهد داشت. این تحلیلگر باور دارد که اپل می‌تواند از فرصت موجود نهایت استفاده را ببرد و چشم‌انداز پیش‌روی هوش مصنوعی را با عرضه محصولات جدید متحول کند.

صرف نظر از گفته‌‌های تحلیلگران و کارشناسان، شما چه نظری در خصوص محصولات جدید اپل و مبتنی بر هوش مصنوعی دارید؟ آیا این ویژگی به‌تنهایی موجب جذابیت محصولات جدید اپل شده است یا آن را می‌توان یک تب و تاب زودگذر دانست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.