بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

آیا آیپد مینی ۷ به Stage Manager مجهز می‌شود؟

بیش از یک هفته از معرفی نسل جدید آیپد مینی می‌گذرد و قرار است تا چند روز آینده علاقه‌مندان به این تبلیت کوچک و جمع‌وجور دسترسی پیدا کنند. این دستگاه پس از مدت‌ها دستخوش تغییرات داخلی شده و قرار است اولین تبلت کوچک اپل مجهز به هوش مصنوعی باشد. علی‌رغم افزایش رم و استفاده از پردازنده قدرتمند A17 Pro کاربران بر این باورند که اپل هنوز برخی از وعده‌های خود را در خصوص آیپد مینی عملی نکرده است؛ یکی از این وعده‌های وجود قابلیتی با نام Stage Manager است.

اگر شما تا به حال نامی از این ویژگی نشنیده‌اید و نمی‌دانید که چیست به این توضیح کوتاه توجه کنید. استیج منیجر ویژگی است که اپل برای اولین بار برای آیپدهای پرو با پردازنده M1 در نظر گرفت و به استفاده کنندگان این تبلت‌ها اجازه می‌داد تا برنامه‌ها را به‌شکل مدیریت‌شده‌تری کنترل کنند. این قابلیت اجازه می‌داد تا کاربران بتوانند مانند دستگاه‌های مک با اتصال آیپد به مانیتور علاوه بر صفحه اصلی، صفحه‌ای جداگانه نیز در اختیار داشته باشند. به عبارت بهتر استیج منیجر نوعی مولتی تسکینگ و مدیریت برنامه‌ها بود که سیستم عملکرد آیپد را تا حد زیادی مشابه دستگاه‌های مک می‌کرد و ویژگی دوچندانی به آیپد می‌افزود.

با آنکه این قابلیت کمی بعدتر برای آیپدهای پرو با پردازنده A12Z و A12X هم منتشر شد، اما خبری از پشتیبانی از آیپد مینی نبود. این موضوع به‌خصوص برای دارندگان آیپد مینی ۶ که امکانات و سخت‌افزار قدرتمند‌تری نسبت به آیپد پرو‌های قدیمی‌تر برحوردار بودند چندان خوشایند نبود. با این حال و با نزدیک شدن به زمان عرضه آیپد مینی ۷ و سخت‌افزاری قدرتمند، کاربران انتظار دارند این ویژگی به این تبلت افزوده شود. با آنکه در توضیحات اولیه اپل درباره آیپد مینی ۷ صحبتی در خصوص این قابلیت نشده است، اما کارشناسان بر این باورند که اپل در نهایت به این خواسته کاربران تن در خواهد داد و شاید با عرضه iPadOS 19 شاهد این ویژگی جذاب برای آیپد مینی جدید باشیم.

نظر شما درباره قابلیت استیج منیجر چیست؟ ایا فکر می‌کنید اپل این قابلیت مولتی تسکینگ را به این تبلت کوچک می‌آورد یا علاقه‌مندان باید همچنان چشم انتظار بمانند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.