بدون دیدگاه
آموزش, ابزار کاربردی

معرفی ۴ مورد از بهترین ویجت‌‌های آیفون

بهترین ویجت‌های آیفون

ویجت یا ابزارک برای اولین بار با آی او اس ۱۴ معرفی و در اختیار کاربران قرار گرفت. از آنجا که پیش از این دارندگان گوشی‌های اندوریدی از چنین قابلیتی بهره‌مند بودند، تیم اپل تلاش کرد تا شکل و مدلی خلاقانه‌تر از این ابزار مهم و کاربردی را بسازد و در اختیار کاربران قرار دهد. در نگاه اول شاید ویجت‌ها چندان ارزشمند و کاربردی به نظر نرسند، اما حقیقت این است که آن‌ها می‌توانند دسترسی کاربران و استفاده سریع از برنامه‌ها را به شکلی جذاب‌تر و منسجم‌تر ارائه کنند. از زمان معرفی ویجت‌های آیفون تا به امروز، مدل‌های گوناگونی از این ابزارک‌ها عرضه شده‌اند و ما نیز در این مقاله قصد داریم به بهترین ویجت‌های آیفون بپردازیم و ببینیم کدام یک از این ابزارها می‌توانند کارایی لازم را برای شما داشته باشند. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با ۴ مورد از بهترین ویجت‌های آیفون

برای افرادی که تا به حال از ویجت‌ها استفاده نکردند، این ابزارهای کوچک چندان مهم و کاربردی نباشند، اما جالب است بدانید شما می‌توانید با استفاده از ویجت‌های مناسب و مرتبط با علایق و کارهایتان در وقت و زمان به طور قابل توجهی صرفه‌جویی کنید. از آنجا که ممکن است شناخت چندانی از این ابزارک‌ها نداشته باشید در ادادمه این مطلب به چند مورد از بهترین ویجت‌های آیفون می‌پردازیم که می‌تواند تا حد زیادی به شما در امور مختلف کمک کند و فرصت‌ها و امکانات بیشتری در اختیارتان قرار دهد.

ویجت Calculator 17

یکی از ویجت‌های مهم و کاربردی که می‌تواند کمک زیادی به شما کند، ماشین حساب ۱۷ است. از آنجا که برای بسیاری از ما انجام محاسبه ریاضی به صورت ذهنی امری چندان سریع و دقیق نیست و نمی‌توانیم به سرعت یک پاسخ درست را ارائه کنیم، داشتن یک ماشین حساب که بتواند به آسانی اجرا و محاسبات ما را انجام دهد یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، مهم‌ترین ویژگی ویجت‌ها موضوع سرعت و سهولت در دسترسی است بدین معنا که شما برای استفاده از آن‌ها نیازی به اجرای یک یا چندین برنامه مختلف نیستید و تنها با انتخاب ابزارک مورد نظر می‌تواند کار دلخواه خود را انجام دهید.

ویجت Calculator 17 یکی از بهترین ویجت‌های ایفون

ویجت Calculator 17 یکی از ابزارهایی است که به شما در امر حساب و کتاب کمک فراوانی می‌کند و بدون نیاز به پیدا کردن و اجرا اپ ماشین حساب شما می‌توانید کارهای محاسباتی خودتان را به سرعت انجام دهید.

ویجت Dark Noise

یکی دیگر از بهترین ویجت‌های آیفون، دارک نویز است. تصور کنید بعد از یک روز پر تنش و مملو از چالش‌های کاری گوناگون می خواهید دقایقی را به استراحت بپردازید، اما نمی‌توانید نوایی آرامش بخش و ریلکس‌کننده برای خود پیدا کنید. با ابزارک Dark Noise این مشمل شما در کسری از ثانیه حل خواهد شد، بدین معنا که با بیش از ۵۰ نوا و صدای آرامش‌بخش، دارک نویز شما را به خوابی عمیق و آرام هدایت می‌کند. از آنجا که خواب عمیق و با کیفیت به یکی از چالش‌های کاربران در دنیای مدرن امروزی تبدیل شده است و اکثر افراد برای رسیدن به این هدف به سراغ داروها مختلف می‌روند، کاربران می‌توانند تنها با یک ویجت و ابزار کاربردی این آرامش را به اتاق‌های خواب خود بیاورند.

بنابراین اگر به یک خواب انرژی‌بخش و عمیق نیاز دارید و نمی‌خواهید برای این موضوع دارو یا قرص‌های خواب‌آور استفاده کنید، بد نیست برای یک بار هم ویجت دارک نویز را در هنگام استراحت امتحا کنید.

ویجت Glucomate

موضوع سلامت یکی از مواردی است که این روزهای شرکت‌های سازند گوشی‌های هوشمند و ابزارهای پوشیدنی مانور بسبار زیادی روی آن دارند. بدین معنا که شما با به‌دست‌ کردن یک ساعت یا بندی هوشمند، میزان فشار خون، کالری، قند خون و بسیاری از موضوعات دیگر ا می‌توانید تحت نظر و کنترل خود داشته باشید. در این میان یکی از موضوعات مهم که بسیاری از مردم به شکلی ناخواسته درگیر آن هستند و می‌خواهند آن را به‌شکل روزانه تحت نظر داشته باشند، قند خون است. از آنجا که بیماری قند یکی از مخرب‌ترین و کشنده‌ترین بیماری‌ها محسوب می‌شود و می‌توان زمینه‌ساز بسیاری از مریضی‌های دیگر شود، لذا کنترل آن از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

ویجت گلوکومیت به عنوان یکی دیگر از بهترین ویجت‌های آیون به کاربران اجازه می‌دهد تا به شکل فعالانه و منظم میزان گلوکوز یا قند خون خود را چک کنند و در صورتی که میزان آن از حد مشخصی بالاتر یا پایین‌تر بود نسبت به حل مشکل اقدام کنند. پس اگر خودتان یا یکی از اطرافیان شما دچار این عارضه است، توصیه می‌کنیم حتماً اینن ابزار کاربری و مهم را روی گوشی آیفون خود یا عزیزانتان نصب کنید.

ویجت Lookup

برنامه‌های متنوع و گوناگونی در زمینه آموزش زبان و یادگیری کلمات گونگون وجود دارد. کافی است یک بار وارد استور اپل شود و با جست‌وجوی عبارت آموزش زبان، مشاهده کنید که چه تعداد اپلیکیشن مختلف در این راستا ساخته و طراحی شده است. اما از آنجا که اکثر این برنامه‌ها اغلب به دنبال یاد دادن زیان به شیوه‌ای سطح به سطح هستند و فردی که آن‌ها را تهی می‌کند باید توه خاص و ویژه‌ای به برنامه داشته باشد، اغلب برای اوقات فراغت و بازه‌های زمانی کوتاه جذاب و کاربردی نیستند. به عبارت ساده‌تر اغلب این برنامه‌های مانند کلاس‌های آموزشی هستند و میزان قابل توجهی از وقت و توجه شما را طلب می‌کنند، در حالی که شاید شما چنین فرتی را در اختیار نداشته باشید و بخواهید در مدت زمان ادنک یک یا چند کلمه ساده را یادبگیرید.

بر همین اساس جمعی از سازندگان اپلیکیشن با توسعه ویجت Lookup تلاش کردند که آموزش زبان و یادگیری معانی لغات را به شیوه‌ای ساده‌تر در اختیار کاربران قرار دهند. بنابراین اگر زمان چندانی در اختیار ندارید و مثلاً در صف اتوبوس یا مترو هستید و می‌خواهید چند واژه جدید را به دور از روش‌های مرسوم آموزشی یاد بگیرید، ویجت لوکاپ می‌تواند کمک زیادی به افزایش سطح دانش زیان و گسترش دایره لغات زبان شما کند.

سخن پایانی

با عرضه آی و اس ۱۴ اپل تلاش کرد تا موضع ویجت‌ها را به شکلی خاص در گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد گسترش دهد و آن‌ها را به معنای حقیقی کلمه به یک ابزار کاربردی تبدیل کند. در همین راستا توسعه‌دهندگان اپلیکیشن نیز تلاش کردند تا با مختصر و ساده‌سازی برنامه‌های گوناگون و امکان استفاده از آن‌ها در قالب ویجت‌ها، تعامل و ارتباط کاربران را با نرم‌افزارهای موبایلی افزایش دهند. ما در این مقاله از آی‌اپس تلاش کردیم تنها به ۴ مورد از کاربردی‌ترین و بهترین ویجت‌های آیفون بپردازیم و ببینیم که این برنامه‌ها تا چه اندازه می‌توانند کارها و نیازهای ما را پاسخ دهند. بدون شک علاوه بر موارد مطرح‌شده در این مطلب ابزارک‌های گوناگونی دیگر نیز وجود دارد که می‌توان بسته به نیاز از آن‌ها استفاده کرد.

در انتها شما به ما بگویید که از کدام ویجت‌ها تا به حال استفاده کرده‌اید و چه تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ آیا ابزارک‌ها توانسته‌اند کارایی لازم را برای شما داشته باشند و نیاز شما را پاسخ دهند یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.