بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

نجان جان یک انسان با اپل واچ!

تا به امروز اخبار مختلفی درباره ویژگی‌های مهم و هشداردهنده محصولات اپل دیده و شنیده‌ایم. این کمپانی تلاش کرده است تا در تمامی محصولات خود به خصوص ساعت‌های هوشمند امکانات و ویژگی‌های مرتبط با سلامت را در اختیار کاربران قرار دهد. با آنکه از نظر عده‌ای وجود چنین قابلیت‌هایی بیشتر جنبه نمایشی و رقابتی دارد، اما اپل نشان داده است که این موارد فراتر از جنبه‌های تبلیغاتی است و می‌تواند در مواقع حساس حتی جان افراد را از مرگ نجات دهد.

در یکی از مهم‌ترین اخبار منتشر شده در روزهای اخیر شاهد نجات جان یک انسان از حمله قلبی و مرگ توسط اپل واچ بودیم. پیتر مور (Peter Moore) فردی ساکن کالیفرنیا در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که او جان خود را مدیون هشدارهای مکرر و به موقع اپل واچ است. او در زمان رفتن به فرودگاه برای آوردن دخترش متوجه می‌شود که از نظر جسمی دچار بی‌حالی و خستگی شدیدی شده است. پیتر می‌گوید بلافاصله با بروز چنین شرایطی شاهد اعلام‌های مکرر اپل واچ خود بوده است.

اپل واچ آقای مور با نمایش مکرر نوتیفیکیشنی در خصوص پایین بودن میزان ضربان قلب به وی هشدار می‌دهد که شرایط جسمی او مطلوب نیست و مشکلی در این میان وجود دارد. مور می‌گوید ابتدا تصور می‌کردم با توقف در یک فروشگاه و خرید و خوردن خوراکی شرایطم بهتر می‌شود، اما هشدارهای مکرر اپل واچ و نمایش ضربان قلب پایین من را مجبور کرد تا به همسرم زنگ بزنم و از او کمک بخواهم. با حضور همسر پیتر مور و مراجعه آن‌ها به بیمارستان مشخص شد که اعلام‌های ساعت هوشمند اپل به‌هیچ عنوان بی‌مورد نبوده است.

او می‌گوید با بررسی پزشکان متوجه شدم که به یک جراحی قلب فوری و کاشت ضربان‌ساز قلب (Pacemaker) نیاز دارم. پس از بررسی پزشکان این دستگاه برای او کار گذاشته شد. نکته جالب توجه نظر پزشک معالج او است. این پزشک در مصاحبه خود گفته است که هشدارهای دقیق و اطلاع سریع اپل واچ نقش مهم و حیاتی در نجات آقای مور داشته است و اگر چنین وسیله‌ای همراه اون نبود احتمالا ایشان دچار ایست قلبی و مرگ می‌شد.

این اتفاق به‌خوبی نشان می‌دهد که سنسورهای موجود در اپل واچ بیش از آنکه به نظر برسد دقیق و حساس هستند و در صورتی که از این ابزارهای هوشمند کاربردی استفاده می‌کنید. باید هشدارهای سیستم پایش سلامت آن را کاملاً جدی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.