بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

چرا قرار است قیمت آیپد پرو جدید با پردازنده M4 کاهش یابد؟!

یکی از محصولات پر سر و صدا و خاص اپل که چند ماه پیش معرفی شد، آیپد پرو با پردازنده M4 بود. با آنکه این دیوایس از بسیاری تبلت‌ها و حتی لپ‌تاپ‌های فعلی قدرتمندتر است، اما ظاهراً کاربران چندان استقبالی از آن نکرده‌اند و به نظر می‌رسد، اپل در نظر دارید قیمت این دیوایس را طی ماه‌های آتی کاهش دهد.

راس یانگ (Ross Young) یکی از تحلیگران برجسته در موضوعات زنجیره تأمین در مصاحبه‌ای اظهار داشته است که بر اساس آمار و اطلاعات موجود به‌نظر می‌رسد شرکت اپل در خصوص فروش و افزایش تقاضا برای آیپد پرو M4 دچار چالش و مشکلاتی شده است. نکته جالب و البته عجیب ماجرا اینجا است که این محصول که در ماه مه معرفی شد در بدو ورود به نظر محصولی پرطرفدار می‌رسید و آمارهای اولیه حکایت از آن داشت که کاربران به‌دنبال خرید چنین محصولی هستند. اما رفته‌رفته و مدتی پس از عرضه این تبلت مشخص شد علی‌رغم ویژگی‌های خاص و متفاوت آن و ز همه مهم‌تر بهره‌مندی از پردازنده M4 نقش چندان پررنگی در فروش آن ایفا نکرده است.

آقای یانگ در گفته‌های خود به این موضوع اشاره می کند که برآورد و پیش‌بینی اولیه اپل فروشی ۱۰ میلیون واحدی تا پایان ۲۰۲۴ بود، اما ظاهراً این حدنصاب با کاهش محسوس در سه‌ماهه سوم به حدود ۷ میلیون واحد برسد که کاهشی نزدیک به ۳۰ درصد را نشان می‌دهد.

با آنکه قیمت نسخه پایه و ۱۱ اینچی این محصول از ۹۹۹ دلار شروع می‌شد، اما انتظار می‌رود با این کاهش محسوس اپل به‌دنبال کم‌ کردن قیمت باشد تا بتواند کاربران و خریداران بیشتری را نسبت به ارتقای دستگاه‌های خود به محصول جدیدش راضی کند. باید منتظر ماند و دید در انتهای سال ۲۰۲۴ که تنها ۲ ماه و خرده‌ای از آن باقی مانده اپل چه برنامه‌ای برای فروش بیشتر محصولاتش دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.