بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

احتمال افزایش فروش آیفون با معرفی هوش مصنوعی اپل

بیش از یک ماه پیش بود که اپل هوش مصنوعی خود یا Apple Intelligence را معرفی کرد. با آنکه اطلاعات ما در خصوص این قابلیت هنوز چندان دقیق و کامل نیست، اما شرکت اپل امیدوار است این حرکت بزرگ و ادغام یک AI در محصولاتش بتواند میزان فروش آن‌ها را افزایش دهد. بر اساس برخی اطلاعات و آمارها هنوز بسباری از کاربران اپل از محصولاتی با عمر چند ساله استفاده می‌کنند و شاید این حرکت بتواند آن‌ها را ترغیب به خرید محصولات جدیدتر کند.

اگرچه برخی از کاربران نسبت به چگونگی، موانع، محدودیت‌ها و موضوع امنیت هوش مصنوعی اپل ابهامات فراوانی دارند، اما ظاهراً اوضاع به شکلی در حال پیشروی است که این کمپانی بزرگ می‌خواهد. اگر به آمار فروش سال‌های گذشته اپل نگاهی بیاندازیم متوجه می‌شویم که این کمپانی در موضوع فروش با مشکلات و چالش‌های فراوانی روبه‌رو بوده است و نتوانسته مانند قبل پیشتازی خود را حفظ کند.

با این حال به نظر می‌رسد وجود یک ابزار کاربردی مانند هوش مصنوعی اپل بتواند این رویه را تغیییر دهد. برخی از کارشناسان محصولات اپل در اظهار نظر جدیدی اعلام کرده‌اند که اقدام کوپرتینویی‌ها در معرفی محصولات مبتنی بر AI می‌تواند مانند یک برگ برنده باشد و کاربران سخت‌گیر را راضی به خرید محصولات جدید کند.

بد نیست بدانید که در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از کاربران اپل از گوشی و محصولاتی استفاده می‌کنند که متعلق به ۲ سال یا بیش از آن است و ادامه چنین روندی می‌تواند از نظر اقتصادی ضرر هنگفتی به اپل وارد کند. اکنون باید منتظر ماند و دید آیا پیش‌بینی کارشناسان و صاحبان این کمپانی در خصوص استقبال کاربران از محصولات جدید به همان اندازه‌ای است که انتظار می‌رود یا این موضوع تنها تصوری خوشبینانه است؟

شما چه فکر می‌کنید، آیا موضوع هوش مصنوعی اپل می‌تواند شما را به خرید محصولات جدیدتر ترغیب کند یا هنوز هم منتظر یک حرکت متفاوت و انقلابی از اپل هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.