بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

مسدود کردن شبیه‌ساز PC در اپ استور !

رویکرد جدید شرکت اپل در انتشار و عرضه شبیه‌سازها یا مولاتورهای مختلف با موجی از استقبال کاربران همراه بود و هر چند روز یکبار هم شاهد معرفی برنامه‌ جدیدی در این ارتباط هستیم. اما ظاهراً تمام این برنامه‌ها چندان باب میل اپل نیستند و این کمپانی به شکل ممیزی‌شده‌ای انتشار و فعالیت این اپ‌ها را زیر نظر دارد.

در اقدامی جدید و البته جالب توجه شرکت اپل یکی از شبیه‌سازهای خود را از استور حذف کرد. این امولاتور برخلاف سایر همتایانش، کنسول‌های قدیمی را شبیه‌سازی نمی‌کرد، بلکه امکان اجرای سیستم عامل‌های دیگر توسط این برنامه روی محصولات اپل ممکن می‌شد. با این حال این حرکت سریع و قاطع اپل نشان داد، این کمپانی در راستای انتشار شبیه‌سازها خط قرمزهایی دارد که باید سازندگان و عرضه‌کنندگان این برنامه‌ها به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اپلیکیشن UTM برنامه‌ای بود که اپل به سرعت انتشار و دانلود آن را مسدود کرد. نکته جالب توجه این است که سازندگان این برنامه که خود را یک ماشین مجازی برای اجرای سیستم عامل‌های مختلف روی سیستم عامل iOS معرفی می‌کنند، می‌گویند اپل به دلیل نقض قانون ۴۷ از ضوابط این شرکت اپلیکیشن آن‌ها را حذف کرده است، در صورتی که فعالیت این مجموعه شامل بندها و قواعد مندرج در این قانون نمی‌شود و آن‌ها نسبت به این رویکرد معترض هستند.

با این حال مشخص نیست آیا اپل از تصمیم خود کوتاه خواهد آمد یا خیر، اما صرف نظر از این موضوع حذف چنین برنامه‌هایی نشان داد که اپل دقت فراوانی روی انتشار برنامه‌های مختلف دارد و به راحتی اجازه نمی‌دهد هر برنامه و اپلیکیشنی در این استور فعالیت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.