بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

علاقه تیم دولتی روسیه به استفاده از گوشی‌های آیفون!

محبوبیت محصولات اپل بر هیچکسی پنهان و پوشیده نیست. این دیواس‌ها به‌دلیل ساختار متفاوت کیفیت بالا قطعات، نرم افزار یکپارچه، اپلیکیشن‌های متنوع و از همه مهم‌تر امنیت بالایی دارند که اجازه می‌دهد افراد حتی در عالی‌رتبه‌ترین سطوح دولتی نیز از آن‌ها استفاده کنند. موضوع حفظ حریم خصوص کاربران، عدم افشای داده‌ها برای نهادهای ثالث و نبود باگ و حفره‌های امنیتی خطرناک برای محصولاتی مانند آیفون باعث شده است که خرید این دیوایس‌ها برای بسیاری از افراد به‌خصوص کسانی که موضوع داده‌ها و حفظ حریم شخصی آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، گزینه‌ای ایدئال باشد.

در همین زمینه اخبار جالبی در رسانه‌های منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل در میان دولتمردان روسی نیز محبوبیت فزاینده‌ای داشته و ظاهراٌ تعداد افرادی که از این دیوایس استفاده می‌کنند، در حال افزایش است. نکته جالب و البته عجیب ماجرا این است که اپل پس از آغاز درگیری میان روسیه و اوکراین عملاٌ ارائه خدمات خود به این کشور را به حالت تعلیق در آورده، اما ظاهراً این محدودیت تاثیر چندانی در علاقه کاربران و تیم‌های دولتی روسیه به اپل نداشته است.

جنبه جالب‌تر این خبر از از زمانی آغاز می‌شود که این علاقه به آیفون در ۹ ماه اخیر روندی روبه‌رشد داشته و این در شرایطی است که دولت روسیه علی‌رغم تمامی این موضوعات نسبت به این محصول آمریکایی بدبین است و آن را وسیله‌ای برای شنود و استخراج اطلاعات مقامات دولتی روسیه می‌داند! اگرچه این موضوع به‌سرعت توسط اپل رد شد، اما این موضوع برای دولت روسیه به یک چالش جدی تبدیل شده است. چندی پیش در یکی از روزنامه‌های دولتی روسیه مقاله‌ای منتشر شد که نشان می‌داد تیم‌های امنیتی و اطلاعاتی از کارکنان دولت خواسته بودند از آیفون استفاده نکنند و به‌جای آن به‌سراغ دیوایس‌های دیگر بروند!

این تناقض در رفتار و عملکرد کارکنان دولت روسیه نشان می‌دهدعلی‌رغم اطلاعیه‌های رسمی در خصوص عدم استفاده از آیفون بسیاری از دولتمردان تمایلی به انجام آن ندارند و هنوز هم محصولات اپل را گزینه بهتری نسبت به سایر گوشی‌ها و برندهای دیگر می‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.