بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

کدام ویژگی‌های در iOS 18.1 حضور نخواهند داشت؟

مدت زمان زیادی تا عرضه آی او اس ۱۸.۱ باقی نمانده است و کاربران آیفون‌های جدید به‌شدت مشتاق هستند تا با ویژگی‌های اولیه هوش مصنوعی اپل در این به‌روزرسانی مهم آشنا شوند. در این میان چند موضوع مهم توجه‌ها را به خود جلب کرده است. یکی از مهم‌ترین آن‌ها این است که این آپدیت حاوی تمامی قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل نخواهد بود و کاربران برای تجربه تمامی این قابلیت‌ها احتمالاً تا iOS 18.3 منتظر بمانند.

با این حال بد نیست ببینیم در این نسخه کدام ویژگی‌هایی قرار ندارند و باید منتظر آن‌ها در نسخه‌های بعدی باشیم.

Image Playground

این قابلیت که به کاربران اجازه می‌دهد با نوشتار تصاویر جذاب و کارتونی تولید کنند در به‌روزرسانی iOS 18.1 حضور نخواهد داشت. با توجه به اینکه این قابلیت به‌شکل یک اپلیکیشن جداگانه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، اما برنامه‌های Notes و مسیج نیز از این ویژگی‌ بهره‌مند خواهند شد. پس تا به‌روز رسانی‌های آتی خبری از این قابلیت جذاب نخواهد بود.

Genmoji

ساخت ایموجی‌های جدید یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد هوش مصنوعی اپل بود که شور و شوق فراوانی میان کاربران به‌راه انداخت. این قابلیت اجازه می‌دهد تا کاربران بر اساس نوشتار ایموجی دلخواه خود را به‌شکل یکتا و غیر تکرار بسازند و از آن در پیام‌های خود استفاده کنند. متأسفانه این قابلیت جذاب هم از جمله موضوعاتی است که باید برای دریافت آن اندکی بیشتر صبر کنیم.

Image Wand


یکی از ویژگی‌های مهم و کاربردی هوش مصنوعی ایمیج واند است. با این قابلیت هوش مصنوعی اپل شما می‌توانید تصاویر ساده و ابتدایی در اپلیکیشن نوت را به عکس‌های مرتبط با متن تبدیل کنید. این ابزار به شما اجازه می‌دهد نقاشی‌های ساده را به عکس‌های واقعی تبدیل کنید و از آن‌ها در نوشتار خود بهره ببرید. این ویژگی نیز یکی از غایبان بزرگ در به‌روز رسانی ۱۸.۱ iOS خواهد بود.

Priority Notifications

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید برای آن‌ منتظر بمانید قابلیت اولویت‌بندی نوتیفیکیشن‌هاست. با این ویژگی خاص شما میتوانید نوتیفیکیشن‌های دریافتی را بسته به دلخواه خود و شرایط کاری اولویت‌بندی کنید و از هوش مصنوعی اپل بخواهید آن‌ها را بر اساس محتوا و موضوع به شما اطلاع دهد.

ChatGPT Integration و Siri

از جمله ویژگی‌های دیگری که برای تکمیل آن‌ها باید اندکی صبر کنیم ادغام چت جی پی تی در سیری و برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی سیری است. سیری با آپدیت‌های بعدی هوشمندتر خواهد شد و به خدمات و قابلیت های متنوع‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این دستیار هوشمند با ادغام چت جی پی تی و توانایی‌های این هوش مصنوعی به ابزاری کاربردی‌تر تبدیل خواهد شد، اما باید مقداری صبر داشته باشید!

سخن پایانی

با توجه به تعداد غایبان آپدیت ۱۸.۱ iOS شاید تصور کنید که این به‌روزرسانی جذابیت چندانی ندارد، اما اشتباه نکنید قابلیت‌های اصلی و اولیه هوش مصنوعی در این به‌روزرسانی در اختیارتان قرار خواهد گرفت و همان‌طور که اپل در رویداد ۹ام سپتامیر اعلام کرد این قابلیت‌ها به مرور و در نسخه‌های بعدی تکمیل و تکمیل‌تر می‌شود. پس اگر می‌خواهید اکثر قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل را ست کنید باید تا نسخه iOS 18.3 منتظر بمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.