بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

قابلیت Sleep Apnea برای تست iOS قرار گرفت

Sleep Apnea که به آن وقفه تنفسی خواب نیز گفته می‌شود، یکی از مشکلاتی است که میان مردم به‌شدت فراگیر شده است. در این اختلال افراد اغلب در مدت زمان استراحت و خواب به شکل مقطعی دچار وقفه یا ایست تنفسی می‌شوند. شاید در نگاه اول این موضوع چیز چندان عجیب و خاصی نباشد، اما این مشکل می‌تواند زمینه‌ساز مسائل متعددی در آینده شود. سکته قلبی و مغزی و حتی مرگ می‌تواند دستاورد این مشکل به‌ظاهر ساده باشد.

به همین دلیل شرکت‌های بزرگ مانند سامسونگ و اپل در تلاش هستند این مشکل بزرگ و جمعی را که بسیاری از مردم را دچار خود کرده است تحت نظر بگیرند و به کاربران در خصوص بروز این عارضه هشدار دهند. در رویداد ۹ام سپتامبر اپل پس از مدت‌ها انتظار بالاخره این قابلیت مهم را به دیوایس‌های خود افزود. با آنکه این ویژگی یک پارامتر پزشکی محسوب می‌شد، همه کاربران در کشورهای مختلف مجوز استفاده از این ویژگی را نداشتند. اما خبر خوبی که اندکی بعد منتشر شد این بود که اپل مجوزهای لازم برای فعالیت این ویژگی را در بیش از ۱۵۰ کشور جهان اخذ کرده و هم اکنون اکثر کاربران می‌توانند از این قابلیت ارزشمند استفاده کنند.

در این میان یک موضوع اندکی غافلگیر کننده و عجیب بود و آن، فقدان این ویژگی در نسخه‌های بتای آی او اس‌ ۱۸.۱ بود! شاید برایتان عجیب باشد اما بتا تسترها و کاربرانی که نسخه بتای آی او اس ۱۸ به بعد یا واچ او اس ۱۱ به بعد را روی دستگاه‌های خود داشتند امکان استفاده از این قابلیت برای آن‌ها فراهم نبود.

اکنون با عرضه ششمین نسخه بتای iOS 18.1 و watchOS 11.1 این قابلیت مهم در دسترس توسعه دهندگان و افرادی که علاقه مند به تست نسخه بتا هستند قرار گرفت. پس اگر شما هم جزو آن دسته از کاربرانی هستید که علی‌رغم عرضه عمومی آی او اس ۱۸ همچنان دستگاهتان روی نسخه‌های بتا قرار دارد، توصیه می‌کنیم برای استفاده از قابلیت Sleep Apnea آخرین نسخه منتشر شده سیستم عامل‌های اپل را دانلود و نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.