بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

اپل ویژن پرو جدید با پردازنده‌ای قدرتمند در راه است!

یکی از گران‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین محصولات اپل، هدست مجازی اپل ویژن پرو است؛ دیوایسی که یک انقلاب بزرگ در بحث واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بود. این محصول که حدود ۱ سال از عرضه آن می‌گذرد طرفداران فراوانی پیدا کرده است و علی‌رغم قیمت بالای آن کاربران همچنان مشتاق به تجربه این دستگاه خاص و متفاوت هستند. با آنکه پس از ععرضه این هدست برخی از کارشناسان بر این باور بودند که اپل پس از فروش پایین این محصول، احتمالاً به سراغ پایان خط تولید آن یا نهایتاً عرضه مد‌ل‌های ارزان‌تر می‌رود.

اکنون خبرهای جدید حاکی از آن است که اپل نه‌تنها از ساخت یک محصول جدید و گران‌قیمت دیگر منصرف نشده است، بلکه می خواهد آن را قدرتمند‌تر کند. بر همین اساس آقای مینگ چی کو  (Ming-Chi Kuo) که تحلیلگر شناخته‌شده در حوزه فناوری و به‌طور مشخص در حیطه محصولات اپل است، در یک توئیت به این موضوع اشاره کرده است که اپل ویژن پرو بعد با پردازنده M5 وبا محوریت هوش مصنوعی عرضه خواهد شد.

بر اساس گفته‌های این تحلیلگر ظاهراً اپل قصد دارد این محصول ویژه‌ را برای تولید عمده در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ آماده‌سازی کند. نکته جالب توجه در خصوص گفته‌های آقای مینگ این است که اپل علاوه بر استفاده از پردازنده‌ای قدرتمند، تلاش کرده است با کمک هوش مصنوعی برخی مشکلات نسل فعلی این دیوایس را هم حل کند. یکی از این مشکلات بحث رابط کاربری بصری این هدست است که ظاهراً با کمک هوش مصنوعی اپل این مشکل حل خواهد شد. او در ادامه توضیحاتش به این موضوع نیز اشاره می‌کند که احتمالاً این دستگاه از نظر ظاهر و بخش‌های دیگر تغییر چندانی نخواهد داشت و قیمت آن نیز در محدوده فعلی باقی بماند.

پیش‌تر شایعاتی مطرح شده بود که اپل قرار است در سال ۲۰۲۶ نسخه‌ای ارزان‌قیمت با نصف بهای اپل ویژن پرو عرضه کند تا کاربران بیشتری بتوانند به امکانات این دستگاه دسترسی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.