بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها

هک کردن گوشی اندرویدی ضارب ترامپ توسط FBI

حادثه تیراندازی به دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری در ایالات متحده بسیار خبرساز بود و حرف و حدیث‌های فراوانی پیرامون این موضوع شکل گرفت؛ از اهداف و نیات ضارب تا چگونگی این اتفاق همگی موضوعاتی بودند که ذهن بسیاری از کاربران و حتی سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا را به خود مشغول کرده بود. در جدیدترین اطلاعاتی که سازمان FBI منتشر کرده است، تیرانداز به ترامپ بر خلاف برخی شایعات از گوشی اندرویدی سامسونگ استفاده کرده بود و هک آن برای این سازمان به‌مراتب ساده‌تر از گوشی‌های آیفون بوده است.

براساس داده‌هایی که در روز گذشته منتشر شده است توماس متیو کروکس (Thomas Matthew Crooks) که از آن با عنوان ضارب ترامپ یاد می‌شود از یک گوشی سامسونگ استفاده کرده بود و پلیس ایالات متحده و سازمان اف بی آی توانسته‌ بودند با شکستن قفل این گوشی در مدت زمان ۴۰ دقیقه به تمامی اطلاعات این فرد دسترسی پیدا کنند.

این موضوع از آنجا اهمیت پیدا کرده است که مدتی است سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی در آمریکا از دستگاه مخصوصی با نام Cellebrite استفاده می‌کنند. این دستگاه خاص به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با شناسایی برخی آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری گوشی بتوانند آن را در مدت زمان کوتاهی هک کنند. با آنکه این ابزار کاربردی ارزش بالایی برای پلیس دارد، اما با چالش‌ها و محدودیت‌هایی نیز مواجه است.

به عنوان مثال این دستگاه نمی‌تواند قفل آیفون‌هایی که روی آن‌ها سیستم عامل iOS 17.4 به بالا وجود دارد، بشکند. البته پیش‌تر نیز اخباری منتشر شده بود که این دستگاه امکان ورود به برخی مدل‌ها مانند آیفون XR یا ۱۱ با سیستم عامل با iOS 17.1 و iOS 17.3.1 را ندارد، این موضوع نشان می‌دهد که دستگاه‌های اپل تا چه اندازه ایمن و غیر قابل نفوذ هستند. کوپرتینویی‌ها در تلاش هستند تا با ارائه نسخه‌های جدید از سیستم عامل iOS و برطرف کردن باگ‌ها و ایرادات موجود، آسیب‌پذیری‌های احتمالی را تا حد ممکن مسدود سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.