بدون دیدگاه
اخبار و رویدادها, رویدادهای اپل

با ایرپادزهای جدید اپل آشنا شوید!

روز دوشنبه گذشته پس از مدت‌ها انتظار سرانجام اپل از محصولات جدید خود در مراسم It’s Glowtime رونمایی کرد. اپل علاوه بر آیفون سری ۱۶ و قابلیت‌ها و امکانات متنوع هر کدام از محصولات دیگری مانند اپل واچ سری ۱۰ و ایرپادزهای جدید پرده برداشت. ایرپادز یکی از محصولات جذاب و پرطرفدار اپل است که مدت‌ها کاربران منتظر نسخه جدید آن بودند و سرانجام این اتفاق رخ داد. معرفی ایرپادز نسل چهارم و افزوده شدن قابلیت‌های متعدد به این هنذفری‌های بلوتوثی شور و شوق فراوانی را در میان طرفداران به‌راه انداخت. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به ابعاد مختلف این محصول و قیمت‌های آن. از شما هم دعوت می‌کنیم تا این مقاله از آی‌اپس را مطالعه کنید.

ویژگی های ایرپاد ۴ اپل

اپل در مراسم ۹ام سپتامبر (۱۹ شهریور) پیش از آنکه به سراغ معرفی محبوب‌ترین محصول خود یعنی آیفون ۱۶ برود، از ایرپادز‌های جدید رونمایی کرد. این دیوایس جدید ادامه‌دهنده مسیر و کیفیت نسل‌های پیشین خود به همراه افزایش کیفیت و قابلیت‌های مضاعف است. با آنکه از نظر ظاهری ایرپادز جدید تغییر خاصی را نشان نمی‌دهد، اما بخش خاصی از این محصول حذف شده است که چندان به چشم نمی‌آید. با توجه به تعهد اپل نسبت به تولید محصولاتی با کمترین آسیب به محیط زیست، در ایرپادز ۴ AirPods شاهد حذف پلاستیک روکش هنذفری‌ها و بخش ورودی به گوش هستیم.

در بخش سخت‌افزاری و کیفیت صدا شاهد یک جهش فوق‌العاده هستیم. استفاده از پردازنده H2 صدایی شفاف‌ و با کیفیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته وضوح بیشتر در صدا تنها بخش افزوده شده نیست، اقابلیت‌های نظیر Voice Isolation یا شخصی‌سازی Spatial Audio و Transparency Mode از جمله امکاناتی است که اپل در این محصول ویژه در نظر گرفته است. البته به این موارد باید برخی قابلیت‌های مهم و ارزشمند ایپادز پرو ۲ (2 AirPods) را هم اضافه کنیم. به عنوان نمونه امکان رد یا جواب به تماس‌های تلفنی یا تعامل با Siri تنها با حرکت سر یا قابلیت‌های نویز کنسلینگ (حذف نویز) از جمله تغییراتی است که به این هنذفری بلوتوثی افزوده شده است. در کنار این موارد موضوعاتی مانند افزایش طول عمر باتری و داشتن اسپکیر روی کیس‌های ایرپاد ۴ (4 AirPods) را هم باید به ویژگی‌های متنوع این دیوایس تازه‌وارد بیافزاییم. در عین حال شما می‌توانید این ایرپادزها را بدون نیاز به کابل و از طریق شارژرهای وایرلس MagSafe نیز شارژ کنید.

نکته مهم در خصوص این محصول، جایگزین شدن با نسل‌های قبلی است. بدین معنا که خط تولید ایرپاد ۲ و ۳ با عرضه این محصول متوقف خواهد شد و کاربران می‌توانند تمامی امکانات جدید و قدیمی را با همان قیمت در دستگاهی تازه تجربه کنند. البته بد نیست بدانید اپل برای ایرپاد ۴ رویکردی متفاوت در نظر گرفته و آن عرضه در دو نسخه متفاوت است. در واقع اپل تلاش کرده است تا ضمن حفظ قیمت پایه این دستگاه، ورژن حرفه‌ای‌تری از آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد که طبیعتاً هزینه بیشتری باید بابتش پرداخت شود. البته نگران تفاوت‌های میان این دو نسخه نباشید، تقریبا تمامی ویژگی‌های میان این دو دستگاه یکسان هستند به جز نویز کنسلینگ (حذف نویز) که تنها در ورژن گران‌قیمت‌تر ایرپادز در دسترس است.

ایرپاد مکس و ایرپاد پرو ۲

علی‌رغم معرفی ایرپاد ۴ خبری از معرفی نسل بعدی ایرپادز مکس و ایرپادز پرو ۲ نبود. اپل در این رویداد تنها به معرفی نسخه‌های ارتقا یافته این دو دستگاه و قابلیت‌هایی که قرار است به‌زودی با آن‌ها همراه شود، اشاره کرد. رنگ جدید ایرپاد مکس به همراه پشتیبانی از درگاه USB-C و افزایش قیمت حدوداً ۹۰ دلاری نسبت به مدل‌های پیشین تنها تغییر قابل ملاحظه در این میان بود. جالب است بدانید ایرپاد مکس در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و از آن زمان به بعد خبری از نسخه جدید آن نشده است. برخی از رسانه‌ها باور دارند که اپل نسخه ارتقا یافته این دستگاه را برای رونمایی در سال ۲۰۲۵ نگه داشته است.

ایرپاد پرو ۲ (AirPods pro 2) به عنوان خاص‌ترین و حرفه‌ای ترین هنذفری اپل هم به جز ارتقا در بخش نرم‌افزاری هیچ تغییر خاصی را تجربه نخواهد کرد و انتظار می‌رود که در سال آینده میلادی شاهد رونمایی از نسل سوم آن باشیم.

قیمت ایرپادز ۴ اپل

همان‌طور که اشاره کردیم اپل ایرپادزهای جدید نسل ۴ را در دو قیمت مختلف عرضه می‌کند، اما بد نیست برای آنکه درباره قیمت‌های محصولات جدید و قدیمی بدانیم آن‌ها را با هم مرور کنیم:

  • قیمت ایرپاد ۴ معمولی: ۱۲۹ دلار
  • قیمت ایرپاد ۴ با نویزکنسلینگ: ۱۷۹ دلار
  • قیمت ایپاد پرو ۲ با کیس دارای درگاه USB-C: حدود ۲۴۹ دلار
  • قیمت ایرپاد مکس با درگاه USB-C و رنگ جدید: ۵۴۹ دلار

با اینکه ایرپادز اپل دیوایسی محبوب برای علاقه‌مندان است، اما ظاهراً اپل قصد ندارد محصولاتی با قیمت رقابتی و پایین‌تر عرضه کند. در این میان حتی مدل‌هایی که فقط درگاه آن‌ها به تایپ C تغییر پیدا کرده است هم حدود ۹۰ دلار گران‌تر از مدل‌های قبلی شدند.

سخن پایانی

با آنکه بسیاری منتظر معرفی دیوایس‌های بیشتری از جانب اپل در رویداد It’s Glowtime بودند، اما این کمپانی آمریکایی تنها به معرفی اپل واچ سری ۱۰، ایپادز ۴ و آیفون ۱۶ پرداخت و به نظر می‌رسد سایر محصولات در آینده‌ای نزدیک معرفی خواهند شد. علاوه بر این موارد تغییرات اندک در محصولاتی مانند ایرپادز مکس و افزایش قیمت آن چندان باب طبع کاربران نبود، به خصوص اینکه این محصول جز تغییراتی اندک و عرضه در رنگ جدید هیچ قابلیتی اضافه‌تری را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد.

البته علی‌رغم این انتقادات نباید ویژگی‌ها و قابلیت‌های ایرپادز نسل چهارم رو از یاد ببریم؛ دیوایسی که سرانجام پس از مدت‌ها انتظار عرضه شد و توانست با ارائه ویژگی‌های جذاب نظر کاربران و منتقدان اپل را به خود جلب کند. شما در ارتباط با هنذفری‌ها اپل چه فکر می‌کنید؟ آیا به‌دنبال خرید این محصول خواهیم بود یا ترجیح می‌دهید از محصولاتی قبلی و با قیمتی کمتر استفاده کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.