یکی از ارکان مهم دستگاههای اپل امکان استفاده از آیکلود است. این بخش که بهنوعی زیرساخت برای بسیاری از اپهای رسمی اپل محسوب میشود از ساعاتی پیش برای برخی کاربران بهدرستی عمل نمی کند و موجب نگرانی فراوانی شده است. بر همین اساس بهنظر می رسد کاربران آیفون، آیپد و مک به برخی از سرویسهای مختلف iCloud دسترسی خود را از دست دادهاند.
اپلیکیشنهای Mail، Web Apps، فضای ذخیرهسازی ابری، iWork دچار اختلال سراسری شده است. بر همین اساس کاربران نمیتوانند از این برنامهها استفاده کنند. با آنکه هنوز مشخص نیست این مشکلات از چه بابت ایجاد شده است، اما ظاهراً مشکل همگانی بوده و ربطی با کاربران در مناطق خاصی مانند ایران ندارد.
علاوه بر این موارد سرویسهای Business اپل هم مانند Apple Business Manager و … دچار این مشکل شدهاند. تاکنون هیچ واکنش رسمی از جانب اپل در خصوص این مشکلات یا زمان حلوفصل آن منتشر نشده است و مشخص نیست کاربران چه زمانی باید منتظر حل این مسئله باشند. البته به این نکته هم اشاره کنیم که این مشکلات برای برخی در مدت کوتاهی رفع شد، اما هنوز هم عدهای از کاربران امکان اتصال به این سرویس را ندارند و مشخص نیست آیا این موضوع وابسته به مشکل اولیه است یا رویداد دیگری در این میان رخ داده است.
پیش از این هم سیستم آیکلود اپل دچار اختلالهایی شده بود که خوشبختانه بهسرعت توسط تیم فنی این مجموعه حل شد. باید دید طی ساعات آینده اپل چه اظهار نظری در این خصوص خواهد کرد و کاربرانی که هنوز مشکلاتشان حل نشده است تا چه زمان باید در انتظار درست شدن این سرویس باشند.
پس اگر شما هم دچار چنین اختلالی هستید، نگران نباشید چراکه مشکل پیش آمده سراسری است و ربطی به برخی محدودیتهای منطقهای ندارد.