لوگو مرجع اطلاعات دارویی دامپزشکی

مرجع اطلاعات دارویی دامپزشکی

5
تصاویر مرجع اطلاعات دارویی دامپزشکیتصاویر مرجع اطلاعات دارویی دامپزشکیتصاویر مرجع اطلاعات دارویی دامپزشکیتصاویر مرجع اطلاعات دارویی دامپزشکیتصاویر مرجع اطلاعات دارویی دامپزشکی

توضیحات

این اپلیکیشن نسخه هوشمند کتاب " دارونامه هوشمند و مرجع اطلاعات دارویی دامپزشکی " ترجمه دکتر امیر امیرخانی از ویرایش پنجم کتاب Papich Handbook of Veterinary Drugs اثر مارک پاپیچ می باشد که به عنوان یکی از معتبرترین و جامع ترین منابع اطلاعات داروئی در علم دامپزشکی شناخته می شود.

به گفته دکتر امیرخانی ایده ساخت چنین نرم افزاری سال های دور بازمی گردد که دانشجوی دکتری عمومی دامپزشکی بودم. به خاطر می آورم در تشخیص بالینی و درمان همواره از محفوظات و منابع دارویی محدودي استفاده مي شد كه داراي قطر و حجم زیاد بودند که حمل و استفاده از آنها در بالین بسیار مشکل بود. در فرآيند درمان یک حیوان داشتن منابع محدود از یک طرف و حجم فيزيكي منابع از طرفی دیگر همواره زحمت را دوچندان می کرد. علاوه بر آن دشواري در تشخيص و تجويز دارو براساس دسته بندي گروه حيوانات و تداخلات دارويي ، اندیکاسیون ها و... همواره دقت و تجربه زيادي را مي طلبد که با استفاده از این دستیار هوشمند بر روی گوشی همراه دسترسی دامپزشکان و دانشجویان دامپزشکی به یک بانک اطلاعاتی تخصصی و دایره المعارف دقیق و جامع از داروهای دامپزشکی به صورت رایگان مهیا می گردد.

گوشه ای از امکانات اپلیکیشن

دسترسی به لیست داروها از طریق اندیکاسیون بر روی حیوان خاص

دسترسی به لیست داروها بر اساس طبقه بندی کاربردی

جستجو هوشمند با قابلیت سرچ در تمام موارد بانک اطلاعاتی و چندین کلیدواژه همزمان

نام ژنریک دارو

عنوان فارسی دارو

تلفظ نام هر دارو

نام های تجاری موجود در بازار

دسته بندی درمانی هر دارو

دوز مصرف هر دارو ( در صورت داشتن اندیکاسیون ) در سگ ، گربه ، اسب ، گاو ، گوسفند و خوک

تصویر ساختار شیمیایی دارو

تصاویر فرم ها و بسته بندی های موجود در بازار

دستورالعمل مصرف

فرمولاسیون و فرم های دارو

لیست نام های تجاری به همراه فرم و فورمولاسیون موجود در بازار به همراه کاتالوگ هر نام تجاری

فارماکولوژی و مکانیسم اثر

اطلاعات قانونی و نظارتی

اندیکاسیون و اطلاعات بالینی

واکنش های ناخواسته و عوارض جانبی

کنتراندیکاسیون و اقدامات احتیاطی

تداخلات دارویی

پایش بیمار و تست هخای آزمایشگاهی

اطلاعات سم شناسی و مسمومیت

علایم مسمومیت

درمان مسمومیت

لیست علاقمندی ها جهت درج داروهای پرکاربرد برای دسترسی سریع تر

قابلیت نایت مد جهت افزایش کارایی در محیط های با نور کم

قابلیت کارکرد به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت

قابلیت بروز رسانی بانک اطلاعاتی داروها با یک کلیک


اطلاعات دارویی از کتاب "دارونامه هوشمند و مرجع اطلاعات داروئی دامپزشکی " ترجمه دکتر امیر امیرخانی ( کتاب برگزیده بیست نهمین دوره جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی در حوزه پزشکی و دامپزشکی ) اخذ شده است

اطلاعات سم شناسی از کتب " راهنمای مسمومیت های شایع در سگ و گربه " و " راهنمای گیاهان سمی برای اسب " هر دو عنوان ترجمه دکتر امیر امیرخانی اخذ شده است ( اطلاعات سم شناسی در حال تکمیل است )


پس از نصب اپلیکیشن در نخستین اجرا، سامانه بانک اطلاعاتی خود را با سرور داروها بروز می نماید و این مهم برای این است که بتوان از این اپلیکیشن حتی در زمان قطع بودن ارتباط با اینترنت نیز به صورات آفلاین استفاده نمود ، لذا تا انجام این پروسه اندکی صبور باشید ( 1الی2 دقیقه بسته به سرعت اینترنت زمان می برد )


تغییرات نسخه اخیر

نسخه 1.2.2 :

‏- بانک اطلاعات دارویی حیوانات خانگی اگزوتیک در 5 دسته پستانداران ، خزندگان ، پرندگان ، دوزیستان و آبزیان به اپلیکیشن اضافه شد.

‏- اپلیکیشن بهینه سازی شد


توسعه دهنده

قفسه